Valve esittelee uuden sukupolven OpenGL:n
Viime vuoden aikana tuli hyvin selväksi, että peligrafiikoissa siirrytään uusiin alhaisen abstraktio- ja kuormitustason rajapintoihin. Lähtölaukauksen antoi AMD:n esittelemä Mantle, minkä jälkeen Microsoft esitteli DirectX 12:n ja Applen Metalin. Alustariippumaton OpenGL on myös seuraamassa tätä kehityslinjaa.
Khronoksen kehittämää uutta alemma kuormitustason glNextiksi kutsuttua grafiikkarajapintaa aiotaan esitellä maaliskuun alussa järjestettävässä GDC-konferenssissa. Valven vetämässä esittelytilaisuudessa esitellään glNextin ohjelmointiratkaisuja sekä rajapinnalla toteutettuja grafiikkademoja.
Khronos kertoi uuden sukupolven OpenGl-rajapinnan kehityksen aloittamisesta viime vuoden elokuussa.
1 KOMMENTTI
muppis1/1
Vaikka Valve onkin vahvasti tässä mukana, niin silti toivon tämän olevan oikeasti hyvä kilpailuvaltti.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT