Nordean verkkopankki ja tunnistautuminen nurin, jälleen
Nordean verkkopankki, mobiilipankki ja tunnistautumisjärjestelmät ovat nurin tällä hetkellä ainakin osalle asiakkaista.
Omissa testeissämme sekä mobiilipankki että selainpohjainen verkkopankki jumiutuivat kirjautumiseen siirtymisen jälkeen, eli edes käyttäjätunnusta ei päässyt syöttämään järjestelmään.
Nordean ongelmat ovat kiusanneet asiakkaita jo syyskuusta lähtien ja AfterDawnissa uutisoimme ensimmäisistä ongelmista Nordean palveluissa jo keskiviikkona 18.9.2024.
Verkkopalveluiden tilaa seuraavan Downdetectorin mukaan pankin uusimmat ongelmat alkoivat noin 19:30 perjantaina 25.10.2024 ja tätä kirjoittaessa klo 20:18, verkkopankkiin ja mobiilipankkiin kirjautuminen ovat jälleen kaatuneet.
Ylelle syyskuussa antamassa haastattelussa Nordean edustaja kertoo ongelmien taustalla olevan laajamittaiset DDoS-hyökkäykset pankin palveluita vastaan.
KOMMENTOI
Haluatko kommentoida tätä artikkelia?
Kirjaudu sisään tai Luo uusi käyttäjätunnus.