AfterDawn logo

Lentoyhtiö alkaa näyttämään mainoksia lennon ajan

Petteri Pyyny Petteri Pyyny
1 kommentti

Maailman kolmanneksi suurin lentoyhtiö, amerikkalainen United Airlines, aikoo tuoda kaikkien verkkokäyttäjien rakastaman ratkaisun vihdoin myös lentokoneisiin.

Koska kukapa meistä ei olisi kaivannut myös lennon aikana, internetistä tuttuja sinulle henkilökohtaisesti kohdennettuja mainoksia?

Eli kun olet viimeisen kuukauden ajan googletellut vaikkapa uutta robotti-imuria, tiedät miten koko verkko täyttyy tuon jälkeen robotti-imureiden mainoksista. Ja yleensä pommitus jatkuu vielä viikkoja sen jälkeenkin, kun olet ostoksesi jo tehnyt.

Nyt tästä kohdennuksesta tulee siis todellisuutta lennoillakin, kun United on avannut uuden mainosratkaisunsa, Kinective Median. Mainosalustan avulla mainostajat voivat ostaa mainosnäyttöjä kohdennettuna juuri kunkin lentomatkustajan edessä olevaan pieneen televisioruutuun. Lisäksi alustan kautta voidaan ostaa kohdennettua mainontaa myös United Airlinesin mobiilisovellukseen.


United tosin lupailee, että mainostajille saakka täsmälliset tiedot asiakkaista eivät valu. Mutta yhtiö hehkuttaa myös keksintöään, kuvaten miten keskimääräisellä lennolla on mainostajilla 3,5 tuntia aikaa vaikuttaa potentiaalisiin asiakkaisiin mainosten kautta.

Ensimmäisessä aallossa mainostajiksi ovat liittyneet vain lähellä Unitedin toimialaa operoivat yritykset, kuten risteilyoperaattori ja hotelliketju - mutta myös luottokorttiyhtiö.

uutiskuva: Wikimedia

1 KOMMENTTI

DeNiWar1/1

Googlettelee linkitetyllä käyttäjätilillä ainoastaan XXX-materiaalia ja lento-onnettomuuksia niin tuskinpa tuuppaavat kohdennettua mainontaa.
Youtuben kohdennettu mainonta ainakin tuollakeinolla vähenee huomattavasti.

Haluatko kommentoida tätä artikkelia?
Kirjaudu sisään tai Luo uusi käyttäjätunnus.

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki