AfterDawn logo

Verkkokauppa.com uudistaa verkkokauppansa - luvassa selkeämpää navigointia

Janne Yli-Korhonen Janne Yli-Korhonen

Verkkokauppa.com tiedottaa uudistavansa kevään aikana verkkokauppansa.

Vuosien aikana Verkkokauppa.comin valikoima on laajentunut ja nykyään sivuilla vierailee noin miljoona kävijää kuukaudessa.

"Alun alkaen Verkkis on ollut tietokoneharrastajien kauppa. Tänä päivänä meidän saitilta löytää itsensä myös kätevä kotikokki, vauhdin hurmasta syttyvä pyöräilijä ja innokas drone-harrastaja. Me haluamme olla heille kaikille se pysäkki, missä on niin helppoa ja inspiroivaa asioida, ettei muualle oikeastaan kannata mennä", kuvailee Verkkokauppa.comin Business Development Lead Anton Paasi.

Verkkokauppa.comin mukaan kasvanut ja laajentunut valikoima on kuitenkin tehnyt tuotteiden löytämisestä vaikeampaa.

Sivuston uudistuksella pyritään sujuvoittaa asiointikokemusta. Isoin muutos tulee näkymään navigaatiossa. Esimerkiksi sivun yläreunassa on selkeämpi tieto kategorista, jolla käyttäjä juuri nyt on, mutta kovin tarkasti navigaatiota ei avattu havainnekuvien avulla.

"Asiakastesteissä on ilmennyt, että osa tuotteista meinaa hukkua valtavan valikoimamme uumeniin. Lähdemme taklaamaan tätä ongelmaa selkiyttämällä navigaatiota kertaheitolla, ja jatkossa kaikki tuotteet alakategorioineen niputetaan kuvaavien kattoteemojen alle. Näin asiakkaankin verkkokalvoille piirtyy heti kokonaiskuva mitä kaikkea meiltä oikein saa", Paasi havainnollistaa.

Verkkokauppa.comin havainnekuva mobiilisivuista uudessa versiossa

Havainnekuva mobiilisivuista uusilla sivuilla

Verkkokauppa.comin havainnekuva nykyisestä, vanhasta sivusta mobiililaitteella

Nykyinen, vanha mobiilisivu


Verkkokaupassa tullaan näkemään myös ostopäätöstä helpottavia uusia ominaisuuksia, yhä selkeämpää rytmitystä ja visuaalisesti raikkaampaa ilmettä. Näitä ovat esimerkiksi tiedot ajankohtaisista kampanjoista sekä asiakkaiden ja asiantuntijoiden vinkit ja arvostelut.

Verkkokauppa.comin havainnekuva Black Week -kampanjasta uusilla sivuilla

Havainnekuva Black Week -kampanjasta uusilla sivuilla

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki