--->
AfterDawn logo

Netflix kiinnostunut Disneyn mainosrahoitteisesta palvelusta: "Älä koskaan sano ei koskaan"

Matti Robinson Matti Robinson
2 kommenttia

Netflixin strategia on ollut vuosien ajan melkoisen selkeä: panosta yhä enemmän ohjelmistoon ja nosta hintoja, kun painetta sille löytyy kasvaneista kustannuksista. Tämä onkin ollut toimivaa, sillä yhtiö on kasvanut kasvamistaan ilman suurempia ongelmia ainakin viime vuosikymmenen loppuuun saakka.

Hiljattain kuitenkin valtaisasti kasvaneet markkinat ovat tuoneet mukanaan ison määrän todella vakavastiotettavia kilpailijoita. Mukaan ovat lähteneet niin teknologiajätit, kuten Apple, kuin perinteisemmän median jättiläiset, kuten Disney.

Näistä jälkimmäinen vaikuttaa olevan se vaikeampi vastus tällä hetkellä ja Netflixillä seurataankin silmät tarkkana mitä Mikki Hiiri tekee.

San Franciscossa juuri järjestetyssä konferenssissa Netflixin talouspomo Spencer Neumannilta kysyttiin jälleen yhtiön aikeista mainosrahoittesen palvelun julkaisemiseen. Vaikka tätä kysymystä onkin kysytty varmasti kymmeniä kertoja herra Neumannilta ja muilta Netflix-pomoilta, niin tällä kertaa sillä viitattiin selkeästi Disneyn vastaaviin aikeisiin.

MAINOS


Neumann kertoi, ettei Netflixin tilanne tämän suhteen ole muuttunut eikä suunnitelmissa ole vielä mainosrahoitteista vaihtoehtoa, mutta kaikki on mahdollista tulevaisuudessa. "Älä koskaan sano ei koskaan", sanoi talousjohtaja, ja kertoi, että olisi todella mielenkiintoista kuulla kuinka moni paikallaolijoista piti Disneyn ratkaisusta.

Hän selvensi vielä, ettei Netflixillä oli periaatteellisesti mitään mainoksia vastaan ja ne saattavat hyvinkin saapua Netflixiin jossain kaukaisessa skenaariossa, mutta tässä vaiheessa niistä ei ole suunnitelmia.

Netflixin kasvu on jatkunut kilpailijoista huolimatta vahvana ja pandemian alussa yhtiö teki ennätyksiä uusien asiakkaiden määrässä. Sittemmin kasvu on tasaantunut lähemmäs pandemiaa edeltävää tasoa. Parin viime neljänneksen aikana uusia asiakkaita on tullut noin 8 miljoonan tahtia ja yhtiöllä on tätä nykyä yli 220 miljoonaan maksavaa asiakasta.

2 KOMMENTTIA

Michelola1/2

Kyllä mä 1.99 kuussa maksaisin vielä tuollasesta kunhan mainokset eivät tule kesken ohjelman, vaan alussa/menuissa

DeNiWar2/2

Kunhan mainokset on ajoitettu kunnolla eivätkä ole sitä ärsyttävintä sorttia kuten youtubessa, että ne paukkaavat lähes aina kesken lauseen ja tekevät sen jopa 5min välein (joskus sitäkin useammin).

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Kotimainen pelimedia pienenee: Pelaaja-lehti lakkautetaan

AfterDawn

Kiinan teknologiafirmat julkistivat kilpailijan HDMI:lle - GPMI tukee 8K-tarkkuuden kuvaa

AfterDawn

Kameran ja näytön voi nyt jakaa Gemini Livelle - tekoäly auttaa näkemänsä perusteella

Puhelinvertailu

Kaksi läppärivalmistajaa keskeytti tietokoneidensa myynnit Yhdysvalloissa - tullien takia hinnoittelu on mahdotonta

AfterDawn

Verkkosivustot hukkuvat tekoälybottien liikenteeseen - Wikipedia vaikeuksissa, 65% kaikesta liikenteestä tekoälybotteja

AfterDawn

Nyt se tapahtui: Linkkivero iski Suomeen - Amppareiden kilpailija suljettiin, Kopiosto vaati rahaa otsikoista

AfterDawn

Osuuspankin verkkopankki, mobiilipankki ja tunnistautuminen ovat nurin

AfterDawn

Polarnode rakentamassa Nokian kaupungin alueelle usean sadan miljoonan euron datakeskusta

AfterDawn

Digita päättää maksu-tv-lähetykset antenni-tv-verkossa

AfterDawn

Powered by HIGH.FI

Powered by HIGH.FI
Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki