AfterDawn logo

Netflixin sisältömiljardit menevät alkuperäistuotantoon: Vuoden lopussa yli 1000 Originals-sisältöä

Matti Robinson Matti Robinson

Netflixin sisältöpomo Ted Sarandos on pääosin äänessä enemmän kuin yhtiön toimitusjohtaja ja pitkäaikainen keulakuva Reed Hastings. Viimeisten muutaman vuoden aikana Netflixin tärkeimmäksi osa-alueeksi on muodostunut oma sisältö, ja se näkyy budjeteissa.

Tänä vuonna Netflixin sisältöbudjetin odotetaan nousevan noin 8 miljardiin dollariin. Valtaisasta summasta leijonanosa menee yhtiön omaan tuotantoon, jota Netflix kutsuu nimellä Originals, eli alkuperäistuotanto.

Sarandos on paljastanut nyt, että suoratoistojätin uuden tuotannon ostosta peräti 85 prosenttia on alkuperäissisältöä, olipa kyseessä elokuva, sarja, dokumentti tai muu Originals-sisältö.

Sisältömiljardit ovatkin tuottaneet valtaisasti laadukasta katsottavaa Netflixiin ja tämän vuoden loppuun mennessä Sarandosin mukaan tarjolla on yli 1000 Originals-sisältöä, joista liki puolet on vielä julkaisematta. Lisensointisopimukset vaikuttavatkin olevan Netflixin kohdalla entistä enemmän historiaa, ja Sarandosin mukaan oma tuotanto tarjoaa paremmin vastinetta rahalle.


Yhtiö onkin laajentanut mm. reality-sarjojen puolelle, mutta edelleenkään Sarandosin mukaan Netflixillä ei ole aikeita lähettää live-televisiota, niinpä urheilua ja varsinkaan uutissisältöä ei nähdä Netflixissä vielä pitkään aikaan.

Kerroimme hiljattain toukokuun uusista Originals-sisällöistä, joista löytyy mm. Clive Owenin scifi-elokuva Anon ja tanskalaisdraama The Rain.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki