AfterDawn logo

Netflix haastaa elokuvateatterit – Palkkasi elokuvapomon sisältöhankintaan

Manu Pitkänen Manu Pitkänen

Viime vuoden lopulla Netflixin sisältöjohtaja Ted Sarandos kertoi panostavansa ennätyksellisen paljon omiin tuotantoihin. Vuoden 2017 aikana on tulossa tuhannen tunnin edestä alkuperäistuotantoa, mikä on kaksinkertainen määrä viime vuoteen verrattuna.

Panotukset omaan studiotoimintaan näkyy myös siinä, että Netflix on palkannut elokuvatuottaja Scott Stuberin johtamaan ohjelmistohankintaa ja kehitystä. Stuberin johdolla Netflix alkaa kilpailla Hollywood-studioiden kanssa uusista elokuvista.

Mikäli Netflix onnistuu elokuvahankinnoissaan, voi yhtiö muuttaa radikaalilla tavalla elokuvien liiketoimintamallia. Nykyisillään elokuvien ensisijainen myyntikanava on elokuvateatterit, mutta tulevaisuudessa asetelma voi muuttua niin, että ensi-iltaelokuvia aletaan esittämään suoratoistopalveluissa. Muutos lisännee suoratoistopalveluiden kiinnostavuutta ja auttaa kasvattamaan tilaajamääriä.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki