AfterDawn logo

Google luopuu kokonaan Flash-mainoksista

AfterDawn AfterDawn

Google on kertonut, että se lopettaa Flashin käytön kokonaan mainoksissa. Tilalle on tullut tietysti kevyempi ja parempi HTML5-ratkaisu.

Ratkaisu mahdollistaa nyt myös, että kaikki mainokset voidaan näyttää useimmilla laitteilla. Vaikka Flashin tuki työpöydällä on kattava, niin erityisesti mobiilissa sen tuki on rajattu.

Aivan heti muutos ei tapahdu, vaan tämän vuoden aikana muutoksia tehdään eri mainosverkkoihin. AdWords ja DoubleClick Digital Marketing luopuvat Flash-pohjaisista mainoksista kesäkuun 30. päivä ja Google Display Network ja DoubleClick puolestaan ensi vuoden tammikuun 2. päivä.

AfterDawnin Nopeat

"AfterDawnin Nopeat" ovat nopeita löytöjä Internetin syövereistä, jotka ovat meidän mielestämme jollain tavalla kiinnostavia, hauskoja tai ajankohtaisia. Ne eivät kuitenkaan ole (välttämättä) merkittäviä aiheeltaan tai eivät sovi tyypilliseen uutistuotantoomme aiheensa puolesta, joten emme kirjoittaneet aiheesta pidempää uutista, vaan julkaisemme löydöksemme nopeana video-, kuva- tai linkkivirtana. Tämä osio on kokeellinen ja toivommekin näistä "nopeista" nostoista palautetta teiltä, käyttäjämme.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT