Arvostelu murskaa Apple Musicin: "Nolo, sekava sotku"
Apple esitteli uuden musiikkipalvelunsa kesäkuun alussa WWDC-messuilla. Uusi Apple Music astui uudistuneelle musiikkimarkkinoille kovilla tavoitteilla ja odotuksilla. Erityisesti Apple haastoi suoratoistopalvelu Spotifyn, mutta millainen on ollut vastaanotto?
Bob Lefsetziltä kovaa kritiikkiä vastaanottanut Apple Music on käynyt läpi useita arvosteluita. Kriitikon mukaan palvelu ei tuonut mitään uutta markkinoille, mutta miten on sovellusten laita?
Boy Genius Reportin arvostelun mukaan myöskään sovelluksen toiminta ei ole sitä mitä Applelta voisi odottaa. Arvostelija Yoni Heislerin mukaan käyttöliittymä – erityisesti iTunesissa – on "nolo, sekava sotku", jollaista ei ole totuttu näkemään maailman suurimmalta teknologiayhtiöltä.
Heisler kertoo, että käyttöliittymän logiikka on niin pahasti pilalla, että sitä voisi käyttää UI-kursseilla esimerkkitapauksena huonosta käyttöliittymästä. Eikä totta puhuen yllätys, sillä arvostelun mukaan käyttökokemus toimii täysin mielivaltaisesti riippuen missä näkymässä on ja mitä nappia painaa. Erityisen suuria ongelmia Applella on ollut kontekstimenuissa, joiden sisällön valikoimiseen Heisler ei löydä juurikaan logiikkaa.
Heisler on liittänyt artikkeliinsa liudan kuvakaappauksia, joiden avulla selittää logiikan puutetta ja käsittämättömiä valikkoja. Lue koko artikkeli kuvineen täältä.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT