Microsoft: Kinect-kameran poistaminen vapauttaa Xbox Onen resursseja kehittäjien käyttöön
Microsoft on viimein myöntänyt, että Kinect-kamera rajoittaa Xbox Onen suorituskykyä.
Microsoftin Phil Spencer twiittasi eilen Xbox One -pelikonsolin kesäkuun ohjelmistokehittäjäpaketin tarjoavan kehittäjien käyttöön lisää konsolin resursseja. Tämä herätti kysymyksen, olisiko ilmoitettu lisäys seurausta Microsoftin taannoisesta päätöksestä tarjota Xbox One -konsoliaan myös ilman Kinect-kameraa.
June #XboxOne software dev kit gives devs access to more GPU bandwidth. More performance, new tools and flexibility to make games better
-- Phil Spencer (@XboxP3) 4. kesäkuuta 2014
Eurogamer-sivusto päätti lähestyä Microsoftia asian tiimoilta, ja Microsoft vahvistikin antamassaan lausunnossa Kinect-kameran poistamisen vapauttavan konsolin resursseja. Lisäksi sen mukaan Xbox Onen grafiikkapiiristä on mahdollista saada uusien kehitystyökalujen avulla irti jopa 10% enemmän suorituskykyä ilman Kinectiä.
Asiasta myös raportoinut Engadget huomauttaa, että hyödyt tulevat näkymään vasta tulevissa peleissä: Microsoftin ilmoitus ei siis tarkoita sitä, että käyttäjät saisivat parannettua nykyisten pelien toimintaa irroittamalla Kinect-kameran konsolistaan.
Koska Xbox Onen pelikehittäjillä on ollut vaikeuksia saavuttaa 1080p-resoluutiota Xbox Onen peleissä, Eurogamer tiedusteli myös, tulisiko konsoli saamaan lisäresurssien myötä enemmän Full HD -resoluutiolla ja 60fps:n kuvataajuudella pyöriviä pelejä. Microsoftin mukaan tämä tulee olemaan kiinni pelikehittäjistä ja siitä, miten he kykenevät hyödyntämään vapautuneita resursseja.
5 KOMMENTTIA
Lumikki1/5
Se miten itse näen asian, että kahden konsolin välisessä kilpailussa ei ole hyvä sanoa että pelien kehittäjällä on ollut vaikeuksia jonkun asian kanssa. Vaikka joku grafiikka resoluutio ei ole se pelin tärkein asia niin suorituskyvyn puutteet tässä asiassa aiheuttaa pohdintaa.
RekookeR2/5
Outoa on että ko. konsolit tehtiin alunalkaen alitehoisiksi, eikö osattu nähdä pelien kehitystä ja nimenomaan 1080p:n yleistymistä. 1080p-reson pitäisi olla jo standardi ja jos pelit ei sillä pyöri kunnolla, niin vaikuttaa siltä että liian kiireellä yritettiin saada laitteet ulos.
Hylkäisivät nykyiset konsolit ja ajaisivat päivitetyt versiot ulos mahdollisimman pian. Tosin nuokin myyvät edelleen, vaan voisiko myydä paremmin...
tikte763/5
eikö se kinect käyttänyt cpu :ta eli siitä vapautuu tehoja vai miksi gpu:ta on otettu käyttöön kinectissä kun kamera ei kuvaa grafiikkaa joka pitäisi renderöidä.
WereCatf4/5
tikte, mitä ihmettä sie höperehdit? Kyllähän nyt GPU:ta voi käyttää muuhunkin, ko renderöintiin.
tikte765/5
juu niin voikin. mutta käyttäisi mielummin cpu :ta kun sitä on kellotettu vähän. 1.60ghz -- 1.75ghz eli 150mhz.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT