AfterDawn logo

League of Legends -verkkopelillä jo yli 27 miljoonaa pelaajaa päivittäin

Juha Tuppi Juha Tuppi
4 kommenttia

League of Legends -verkkopelin kehittäjän Riot Gamesin mukaan peliä pelaa nykyään päivittäin yli 27 miljoonaa käyttäjää.

The Wall Street Journal raportoi eilen League of Legends -verkkopelin suosion kasvusta. Pelin kehittäjien mukaan päivittäisten pelaajien määrä on yli kaksinkertaistunut lokakuussa 2012 lasketusta 12 miljoonasta käyttäjästä ja käsittää nykyään yli 27 miljoonaa pelaajaa. Samanaikaisesti pelaavia käyttäjiä on viimeisimpien laskujen perusteella parhaimmillaan yli 7,5 miljoonaa, mikä tarkoittaa noin 50% kasvua verrattuna viime vuoden maaliskuussa mitattuun viiteen miljoonaan yhtäaikaiseen pelaajaan.

Lähde uskoo mahdollisuuden pelata ilmaiseksi olevan yksi tärkeimmistä syistä pelin suosioon. Tästä huolimatta League of Legends keräsi viime vuonna tuloja 624 miljoonaa dollaria. Pelaajat voivat kyllä halutessaan ostaa erilaisia varusteita pelihahmolleen tai maksaa päästäkseen pelaamaan hahmolla, joka ei juuri sillä hetkellä ole ilmaiseksi saatavilla.


Peli on myös suosittu elektronisen urheilun tapahtumissa: 32 miljoonaa ihmistä seurasi League of Legendsin kolmansia maailmanmestaruuskisoja tehden siitä historian katsotuimman elektronisen urheilun tapahtuman.

4 KOMMENTTIA

OneMember1/4

En ole neljään vuoteen kerennyt pelaaman LoLia. Kivahan se oli, mutta jotenkin sydän vie MMORPG-pelien suuntaan.

Michelola2/4

sydän vie dotan suuntaan

Lumikki3/4

Lainaus:

Lähde uskoo mahdollisuuden pelata ilmaiseksi olevan yksi tärkeimmistä syistä pelin suosioon. Tästä huolimatta League of Legends keräsi viime vuonna tuloja 624 miljoonaa dollaria.



Miksi noita "item mall" pelejä kutsutaan ilmaisiksi?

Niitä voi pelata ilmaiseksi samalla tavalla kuin demojakin eli rajoitetuin ominaisuuksin. Jotta "item mall" toimisi niin se pitää tarjota jotain etua josta pelaaja on valmis maksamaan. Tämä johtaa siihen että "ilmainen" puoli pelistä on tavallaan raiskattu jotta kauppa kävisi. Käytännössä siis se pelaaja joka on oikeassa elämässä rikas saa kaiken edun ja hauskuuden pelaamiseen.

Lauzi4/4

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:

Lainaus:

Lähde uskoo mahdollisuuden pelata ilmaiseksi olevan yksi tärkeimmistä syistä pelin suosioon. Tästä huolimatta League of Legends keräsi viime vuonna tuloja 624 miljoonaa dollaria.



Miksi noita "item mall" pelejä kutsutaan ilmaisiksi?

Niitä voi pelata ilmaiseksi samalla tavalla kuin demojakin eli rajoitetuin ominaisuuksin. Jotta "item mall" toimisi niin se pitää tarjota jotain etua josta pelaaja on valmis maksamaan. Tämä johtaa siihen että "ilmainen" puoli pelistä on tavallaan raiskattu jotta kauppa kävisi. Käytännössä siis se pelaaja joka on oikeassa elämässä rikas saa kaiken edun ja hauskuuden pelaamiseen.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Toisaalta ei kukaan pakota maksamaan free to play pelien pelaamisesta ja yleensä niiden täytyy jotenkin tasapainottaa ilmaisen ja maksullisen sisällön laatu, jotta pelikenttä ei olisi täynnä voittamattomia luottokorttisotureita. LoL on selkeästi tehnyt jotain oikein, kun noinkin suuri määrä pelaajia viitsii veivata sitä kuukadesta toiseen.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki