Nvidia auttaa kehittäjiä siirtämään pelit Tegra-Androideille
Nvidia haluaa tukea pelinkehittäjiä, jotka ovat kiinnostuneita siirtämään PC- ja konsolialustoilla aiemmin julkaistut pelit Nvidian Tegra-järjestelmäsiruun pohjautuville Android-laitteille. Tom's Hardware kertoo, että Nvidia aikoo järjestää aiheesta workshopin tämän vuotisessa Game Developer Conference -tapahtumassa.
Workshopin kuvauksen perusteella tapahtumassa puhuvat Nvidian mobiilitekniikoiden parissa työskentelevä insinööri Lars Bishop ja mobiilipelejä julkaisevan Playbox Limitedin tekninen johtaja Mike Clarke. Tarkoituksena on myös esitellä Nvidian uusimpia Android-kehittäjille tarkoitettuja työkaluja.
Nvidia ilmoitti aiemmin eroavansa PC-pelialan kehitysjärjestö PCGA:sta. Nvidia vaikuttaisi olevan halukas siirtämään toimintansa painopistettä aiempaa tehokkaampien Tegra-järjestelmäsirujen kehittämiseen. Yhtiö on aiemmin julkaissut suunnitelmia, joiden perusteella tuleva Kal-El-nimetty Tegra-versio tarjoaisi viisinkertaisen suorituskyvyn nykyisen sukupolven Tegra 2 -piireihin nähden ja 2014 vuodelle ajoitettu Stark tarjoaisi jopa satakertaista laskentatehoa.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT