AfterDawn logo

Xbox on pelikäytössä vain runsaat puolet ajasta

Teemu Laitila Teemu Laitila
3 kommenttia

Microsoftin tilastojen mukaan Xbox Live -palvelun parissa vietetystä ajasta vain 60 prosenttia käytetään pelaamiseen. Asiasta uutisoi mm. CNet. Alunperin pääosin pelikäyttöön suunniteltu laite on onnistunut laajentamaan käyttötarkoitustaan Xbox Live -palvelun avulla kodin viihdekeskuksen jatkeena. Xbox Livellä on maailmanlaajuisesti 25 miljoonaa käyttäjää, joista noin puolet käyttää maksullista premium-versiota.

Pelien ulkopuolella Xboxia käytetään usein elokuvien streamaukseen, musiikinkuunteluun ja Facebookin/Twitterin käyttöön. Tilastot lienevät hieman erilaiset Suomen osalta, sillä esimerkiksi suosittu videoiden nettivuokrauspalvelu Netflix ei toimi Suomesssa.

Microsoftin tutkimusten mukaan talouden innokkain pelaaja oli useimmiten konsolin alkuperäinen käyttäjä, mutta sisältöpalveluiden laajenemisen myötä myös pelaamisesta kiinnostumattomat ovat ottaneet laitteen käyttöönsä.

Viihdesisältöpalveluiden lisäksi Microsoftilla on Xbox Liven suhteen muitakin suunnitelmia. Pääomasijoittajien tapaamisessa puhunut Microsoftin Dennis Durkin visioi uuden liikkeentunnistukseen perustuvan ja kameran sisältävän Kinectin mahdollisuuksista mainosten personoinnissa. Durkinin mukaan Kinectin kameran avulla konsolin käyttäjä voitaisiin tunnistaa ja mainokset personoida henkilöstä tiedettävien asioide perusteella.

3 KOMMENTTIA

GFMF1/3

http://pelaajalehti.com/2010/11/15/tasta-syysta-xbox-360-jaa-playstation-3n-jalkoihin/

mitä eikös se ollu vaan fps-alusta?

0tto2/3

Vain 60% Xboxin live-käytöstä on nettipelaamista, sillä tutkijoiden mukaan loput 40% kuluvat yhteysongelmien ja red ring of deathien selvittelemisissä :)

tonttila3/3

Lainaus:

Kinectin kameran avulla konsolin käyttäjä voitaisiin tunnistaa

Hah. Kiinni jäit!

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT