Sanoma myi Welhon - sai 21% DNA:sta
Suomen suurin mediatalo, Sanoma, on myynyt omistamansa Welhon liiketoiminnot DNA:lle ja saanut vastaavasti itselleen 21% siivun DNA:sta. Kaupan arvo on noin 200 miljoonaa euroa DNA:n viime aikojen keskikurssilla pörssin ulkopuolisissa kauppapaikoissa.
Welho on pääkaupunkiseudulla toimiva kaapelitelevisiopalveluja ja nettiliittymiä tarjoava operaattori, joka teki viime vuonna 67 miljoonan euron liikevaihdon. Vastaavasti DNA on entisten paikallisten puhelinyhtiöiden liitosta syntynyt operaattori, joka toimii valtakunnallisesti niin kännykkäoperaattorina, kaapelitelevisiotarjoajana kuin nettiliittymäoperaattorinakin (unohtamatta tietystikään DNA:n varsin laajaa kiinteiden lankaliittymien omistusta).
Mielenkiintoinen yritysjärjestely Suomen teleoperaattorikentällä tuli ainakin uutisoinnin perustella hieman "puskista" ja vaikka uutisointi mediassa onkin keskittynyt Welhon myyntiin DNA:lle, on tosiasia se, että Sanoma halusi kaupalla napata itselleen ison siivun DNA:sta, eikä niinkään päästä eroon Welhosta.
9 KOMMENTTIA
Pihlis121/9
Ei voi todeta kun aika pommi uutinen. Mielenkiinnolla tässä sitten voi odotellakkin miten esim. Welhon toimiva asiakaspalvelu muuttuu?
mjk2/9
Minulla on DNA ja asiakaspalvelu on ainakin omalla kohdalla toiminut hienosti, koskahan Sonera ja Elisa alkaa poraan että DNA:lla määrääva valta pääkaupunkiseudulla :p, vaikka tuskin DNA kovin iso kuitenkaan on vielä verrattuna soneraan, jota ei enää tule tähän perheeseen..meinaan oli sen verran kallis ja linjat takkuili vähän väliä. Mutta olipahan uutinen.
Bodomed3/9
oho olipas tuo aika puskista tosiaan.. Mitenköhän tämä vaikuttaa itse welhon toimintaan?
6630nokia4/9
Pakkoko sen surkean Welhon oli tulla mukaan DNA:n toimintaan.
Pihlis125/9
Mikä siinä welhossa on huonoa? Itse olen ollut welhon asiakas lähes kohta 10 vuotta koskaa ei ole ollut suurempia ongelmia. Tottakai niillä on ollut tiettyjä rajoituksia palveluissaan mutta hyvin olen niillä pärjännyt tähän asti.
MEGAZERO6/9
DNA:n asiakaspalvelu ollut omalla kohdalla aivan surkeaa.
Joskus reilut puolivuotta sitten väsyneenä sain puhelun ja joku kaupitteli mulle DNA mokkulaa oisko ollu 10meganen.. että 14pv palautus aika jnejnejne... noh se sitten saapui minulle kiireiden vuoksi en kerennyt testaamaan edes sitä ja lähetin takaisin DNA:lle. meni pari pv siitä niin sain laskun.. laitoin sähköpostia DNA:lle asiasta.. vastauksen sain samaan aikaan kun postilaatikkoon tuli muistutus. sähköpostiin tuli viesti että he tarvitsevät minulta lähetyksestä jäljennöksen vaikka skannattuna itselleen että he voivat katkaista asiakkuuden sinne.. noh siitä oli mennyt joku 2kk kun olin paketin postiin viennyt ja paperilappusta ei tietenkään ollut säästössä enää.. :S
Kirjottelin että paperia ei minulla valitettavasti enää ole. noh sitten tuli pari muistutuslaskua+ uusia laskuja vielä joissa uhkailtiin ulosottovirastolla. ja nyt noin 2kk sitten tuli postia että asiakkuutesi on päättynyt ja sinun ei tarvitse maksaa laskuja...
Ei enää ikinä DNA:ta kiitos!(eikä väsyneenä tilata puhelin myyjiltä mitään! :D) :)
miksuh27/9
Ohhoh, tuli aika puun takaa yllätyksenä tämä kauppa. DNA taitaa tuolla kaupalla nostaa asemaansa täällä pk-seudulla merkitävästi. Ei DNA Elisan ja sen omistaman Sauniksen valta-asemaa uhkaa, mutta silti...
Sokar808/9
Mutta kuka osti kenet
Sanoma-konserni pääsee nyt kiinni DNA kännykkämaailmaan ja Dna hyötyy saamalla ison osan pääkaupunkiseudun netti markkinoista
Eli Welho ja DNA kumpikin hyötyy mut miten
Sanoma-konserni on jättiläinen jos katsotaan kokonaisuutta eikä esim pelkää yhtä osa aluetta kuten Welhoa
Suomen rikkaimman miehen mainetta on kantanut pitkään viestintäkonserni SanomaWSOY:n omistaja ministeri Aatos Erkko
Joten ei se rahan takia myynyt jokin muu ajatus tässä on nyt takana
Mut miten käy asiakkaiden esim minä olen ollut reilu 5 vuotta tyytyväinen Welho kaapeli käyttäjä ja nauranut sauniksen ja Elisan surkeille odotus ajoille ja palvelulle
Welho suomen halvin nyt etäs kohta ?
Miten esim itsellä olevan 10\1mb 25€\kk netti liittymän hinta ??
Helsingin Sanomatalossa loistava asiakas palvelu + ne tietää jotain miten sen käy ???
_kooma_9/9
Oliskos Welhon osaamisesta ja muusta hyötyä meille kehäkolmosen ulkopuolella asuville.. Itse olen ollut tyytyväinen DNA:n palveluihin, asiakkaana nyt neljättä vuotta eikä ole tarvinnut tapella koskaan laskujen tai muiden kanssa. Taitaa olla silti enempi asiakas palvelijasta ja tämän päivästä kiinni.
Soneraan tai Elisaan en koske. Tyttöystävä kun yritti Elisasta eroon niin johan sieltä pukkasi laskua laskun perään, vaikka oli aikoja sitten sopimus irtisanottu. Show loppui vasta kuluttaja-asia mieheen yhteyttä ottamalla.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT