AfterDawn logo

Polarpanda.com myy nyt myös Virosta

Lauri Jämsä Lauri Jämsä
14 kommenttia

Verkkokauppa.com, joka aloitti suoratoimitusmyynnin Tallinnasta jo vuonna 2004, päätti lopettaa toimitukset kysynnän kuihtumisen takia. Tavaraa tulee saamaan Virosta kuitenkin myös jatkossa, sillä pelikonsoli- ja tietokonetarvikkeita myyvä verkkokauppa Polarpanda.com kertoo aloittavansa hyvitysmaksuttomien tuotteiden toimitukset Tallinnasta. Ensimmäisenä valikoimiin saapuvat tyhjät CD-, DVD- ja Blu-ray-aihiot. Tulevaisuudessa valikoiman on tarkoitus laajentua muun muassa tallentaviin digibokseihin ja MP3-soittimiin.

Myynnin kerrotaan tapahtuvan Polarpanda.comin viime vuoden syksyllä avaamasta uudesta logistiikkakeskuksesta. Tilaukset toimiteteaan Tallinnasta postin kautta asiakkaille ja myynnissä tullaan noudattamaan Suomen lakien mukaisia toimitus- ja palautusehtoja.


Koska Suomessa peritään yksityisen kopioinnin hyvitysmaksua laitteista ja medioista, joille voi kopioida tekijänoikeuksien alaisia teoksia, voivat yhden tuotteen hyvitysmaksut nousta varsin koviksi. Esimerkiksi tyhjän DVD-levyn hinnasta peritään noin 0,65 euron hyvitysmaksu, joka tarkoittaa pahimmassa tapauksessa sitä, että Suomesta ostetun median hinnasta jopa 60 prosenttia voi olla Teoston hyvitysmaksua.

Vuonna 2003 perustettu Polarpanda Oy on tietokone- ja pelikonsolitarvikkeiden nettikauppaan keskittyvä jälleenmyyntiyritys. Suomessa yritys työllistää yhteensä kahdeksan henkilöä ja toimipisteitä Polarpandalla on kaksi. Yhtiön päämaja sijaitsee Helsingissä.

Suomessa voimassa olevien hyvitysmaksujen hintatiedot ovat nähtävillä Teoston sivuilla.

14 KOMMENTTIA

teme5651/14

Ei vaan Polarpanda näki tässä markkinaraon. Verkkokauppa.com lopetti/lopettaa nuo suoratoimitukset koska niistä tulee niin vähän voittoa.

teosto2/14

parempi että saa kilpailijan.
verkkokauppa.comin toimita on muutenkin alaarvoista ja hidasta.
normaalin tavaran toimittaminen kestää viikon. kun kilpaileva firma toimittaa tavaran kotiin kahdessa päivässä.
verkkokauppa.comin asiakaspalvelu on yksi surkemmmista.
suurin osa heidänkin asiakaspalvelijoista irkkaa suurimman osan työajastaan ja paskaakaan kiinnosta auttaa ihmisiä.
itse olen aloittanut ystäväpiirissä kamppanijoinnin verkkokaupppaa vastaan.
kaikki tuotteet ylihinnoilteltuja sekä huono palvelu kerrotaan vielä hitaalla toimittamisella niin ihme kun pulju on vielä pystyssä.

ei mulla muuta jatkakaa te tästä..

teme5653/14

http://www.itviikko.fi/talous/2010/02/25...907/7?offset=10
Kuten sanoin, kilpailua ei tule, sillä verkkokauppa ei enää tee suoratoimituksia Tallinnasta

Ibanez904/14

ihmettelen tuota 2 viestiä. Itselle on tullut aina todella nopeasti tavarat ja asiakaspalvelu ollut parhaimmistoa verrattuna muihin paikkoihin.

Morke5/14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:

ihmettelen tuota 2 viestiä. Itselle on tullut aina todella nopeasti tavarat ja asiakaspalvelu ollut parhaimmistoa verrattuna muihin paikkoihin.

Trolli?

tonttila6/14

Ei oo itselläkään valittamista verkkokaupan palvelusta. Mutta asiaan. Piti tuossa viikkopari sitten tilailla levyjä tallinnasta mutta eipä verkkokauppa.com niitä sieltä enää myykään. Jouduin tilaamaan sitten saksasta(Nierlestä). Sata dvd-r levyä maksoi 14e ja postikulut kympin, halvempi kuin verkkokauppa aikoinaan mutta kestää ihan helvetin kauan.

Morke7/14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tonttila:

Ei oo itselläkään valittamista verkkokaupan palvelusta. Mutta asiaan. Piti tuossa viikkopari sitten tilailla levyjä tallinnasta mutta eipä verkkokauppa.com niitä sieltä enää myykään. Jouduin tilaamaan sitten saksasta. Sata dvd-r levyä maksoi 14e ja postikulut kympin, halvempi kuin verkkokauppa aikoinaan mutta kestää ihan helvetin kauan.

Thomannilta saksasta tilannut joskus tavara 20€ postikulut ja viikko pari niin perillä suomes...

teme5658/14

Itse tilasin verkkokaupasta levyjä silloin aikoinaan heti kun he niitä alkoivat Tallinnasta myydä. Ei itsellänikään muuten pahaa sanottavaa ole, mutta varastosaldot heillä tuppasi usein olemaan nollilla tai miinuksella. Tuosta syystä tilaus myös jäi tuohon yhteen ainoaan kertaan, toisella kertaa odottelin kolme viikkoa ja sitten vaihdoin Nierle.de:hen, josta olen siitä lähtien tilannut levyni.

malagant9/14

Uutista on päivitetty hieman tämän päivän tilanteen tasalle.

Bluejack10/14

verkkokauppa.com:in toimitukset ja asiakasmäärät nyt on verkkokauppa puitteissa jotain mitä ei varmaan normikuluttaja osaa edes miettiä..

mutta juu,kylli asiakaspalvelun laatu on heikentynyt huomattavasti siitä (mitä se oli ennen) toivottavasti se mammuttitauti ei nouse liikaa päähän johdonpuolella,sillä se pieni kuluttaja kuitenkin sitä puljua loppupeleissä elättää.

bfr11/14

Itse olen aina saanut tarvitsemani tiedot asiakaspalvelijoilta, ainoa valittamisen aihe on se että he ovat selvästi ylityöllistettyjä. Kuullema työolot/palkka ei ole työmäärään nähden kovinkaan hyvässä suhteessa, mikä näkyy väsymyksenä ja äkäisyytenä.

Sinne pitäisi palkata käytäville pari ihmistä palvelemaan sen tiskin lisäksi(ei viitsi jonottaa puolta tuntia vain jotta voi kysyä "missä teillä on verkkokortit" tms. Osa tavaroista on kuitenkin hankalahko löytää tuolta jostain syystä).

EET12/14

Verkkiksen viron suoratoimituksesta olen tilannut vain iPod Nanon, en sitä muuhun ole koskaan käyttänyt. Nopeaa kyllä oli toimitus.

coocie9813/14

Vai sellaista. Pitikin kohta tilata lisää noita kiekkoja. Ihmettelinkin miksi verkkokaupan sivuilla ei enää ollut alkioita.

aba12014/14

Onko kukaan tilannut tuolta polarpandasta,miten homma toimii.
Toimitusvarmuus,toimitusajat,ym.

Lätyt loppu ja pitäis saada lisää,aijemmin tilannut verkkiksen kautta,
mutta kun se lopetti noi tallinnan suoratoimitukset,niin pitäis varmaankin tuolta pandasta hommata.Ainaskin lupaavat nopeat ja varmat toimitukset.

http://www.polarpanda.com/store/

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki