Nordean palvelukatko: Verkkopankkiin ei pääse, tunnuslukusovellus sakkaa, viranomaispalvelut eivät toimi - näin ohitat

Nordean palvelukatko: Verkkopankkiin ei pääse, tunnuslukusovellus sakkaa, viranomaispalvelut eivät toimi - näin ohitat
Pankkikonserni Nordean verkkopalveluissa on tällä hetkellä laaja häiriö.

Palvelukatko alkoi jo aamupäivällä ja on edelleen päällä ainakin osalla asiakkaista. Ongelmat tuntuvat kiertyvän Nordean Tunnusluvut -sovelluksen ja -varmennuksen ympärille.




Käytännössä pankkipalveluihin ei tällä hetkellä pääse tavanomaiseen tapaan, mutta Nordea kehottaa kuluttajia kytkemään Tunnusluvus-sovelluksen offline-tilaan sovelluksen asetuksista. Tämän muutoksen myötä kirjautumisen pitäisi toimia.

Koska Tunnusluvut-sovelluksella varmennetaan Nordealla käytännössä kaikki tunnistautuminen, myöskään viranomaispalveluihin kuten Kelan palveluihin ei Nordean tunnuksilla tällä hetkellä pääse - ellei vaihda tunnuslukusovellusta offline-tilaan.





Kirjoittaja: Petteri Pyyny @ 19. helmikuuta, 2021 13:34
Seuraa kirjoittajaa Twitterissä
Toimittajan Petteri Pyyny bio
Tägit
Suomi Nordea
Mainos - kommentit mainoksen jälkeen

© 2021 AfterDawn Oy

Hosted by
Powered by UpCloud