Modeemista tyylikäs - DNA:lta saataville suomalaisesta koivusta valmistetut modeemikuoret Kotimokkulalle
Oletko piilottanut DNA:n modeemin, kun sen ulkonäkö ei miellytä silmää? Nyt DNA tarjoaa tähän ratkaisun, sillä pian DNA Kauppa -myymälöissä on tarjolla rajattu erä koivuviilukuoria modeemille. Uudet kuoret on suunniteltu DNA Kotimokkula 5G:lle.
Kuoret tuodaan saataville huhtikuussa. Ne on valmistettu suomalaisesta koivusta. Kuoret valmistetaan Piiroisen tehtaalla Salossa.
"Uusilla tyylikkäillä kuorilla tahdomme kannustaa ihmisiä tuomaan kodin netin päätelaitteen sen ansaitsemalle keskeiselle paikalle, sillä päätelaitteen sijainnilla on suuri merkitys netin toimivuuteen", kertoo kodin netin johtaja Jussi Lahdenperä.
Aluksi koivuviilukuoret ovat tarjolla 5G-mokkuloiden hankkijoille, mutta tulevaisuudessa kuoret voi ostaa myös erikseen jo käytössä olevalle päätelaitteelle. Koivuviilukuorien lisäksi DNA alkaa tarjota kevään aikana päätelaitteen ostajille myös kangaskuoria, jotka on valmistettu kierrätysmateriaalista.
3 KOMMENTTIA
keskonen1/3
Aivan helvetin älykästä lämpöeristää tuommoinen muutenkin kuumana vailla tuuletinta käyvä laite, joka on päällä 24/7
terve12/3
Onko DNA:lla edelleen käytössä tämä ikivanha ja typerä "mokkula" -tuotenimi.
DeNiWar3/3
"Aivan helvetin älykästä lämpöeristää tuommoinen muutenkin kuumana vailla tuuletinta käyvä laite, joka on päällä 24/7"
Todellakin! Bisneksen kannaltahan se on varsinkin nerokasta, laitteet vikaantuu nopeammin ja saadaan myytyä uusia.
Jos ihmiset (joita kuluttajiksi sanotaan) eivät ostaisi uusia tuoteversioita vuoden tai parin välein niin nykyaikainen kapitalismiin pohjautuva elämäntyyli ei pyörisi ja kaikki mihin nykyaikainen ihmiskunta perustuu alkaisi rapistumaan,
Jos tuotteiden elinikä olisi pitkä ja etenkin jos kuluttajat olisivat tyytyväisiä tuotteisin eivätkä kokisi tarvetta vaihtaa tuotetta uuteen vuoden tai parin välein niin siinähän kauppiaiden ja valmistajien pörssikurssit sukeltaisivat ja yrityksiä kaatuisi kun ei markkinoille tarvittaisikaan jokavuosi kymmeniä uusia kännykkä ja laitemalleja.
(joista useampikin on tekniikaltaan jopa täysin sama kuin aiempi, mutta pienillä kosmeettisilla tai ohjelmistollisilla muutoksilla se saadaan näyttämään kuluttajan silmissä huomattavasti paremmalta. Samanhan voisi tietenkin ohjelmistopäivityksellä tuoda aiempiin versioihin, mutta sehän ei kulutusyhteiskunnassa olisi millään tavalla kannattavaa koska tarkoitus on myydä jokavuosi lisää ja saada kuluttajat kuluttamaan)
Tästäsyystä kuluttajille on luotava mielikuva ja kokemus että heillä on tarve vaihtaa toimivakin laite uuteen vaikka eivät uutta oikeasti edes tarvitsisi, ja jos pelkkä mielikuvien luominen ei onnistu niin laitteisiin tehdään rakenteellisesti (mm.komponentti jonka elinikä on taktisesti laskettu halutulle ajalle, jonkajälkeen laite lakkaa toimimasta) tai vaihtoehtoisesti ohjelmistollisesti (mm.ohjelmistopäivityksellä hidastetaan laitteen toimintaa tai poistetaan sellaisia ominaisuuksia joita käyttäjät tarvitsisivat) että se saadaan näennäisesti vikaantumaan tai toimimaan tavalla joka saa kuluttaja suuntaamaan rahatukkunsa kanssa tekemään sitä mihin hänen elämänsä on tarkoitettu: ostamaan, kuluttamaan ja ostamaan vielä lisää jotta pörssi pyörii.
Tässähän nyt on suorastaan nerokkaasti keksitty idea jolla kätevästi saadaan kuluttajat tarvitsemaan ylimääräisen lämpöeristeen äh "kuoren" laitteensa päälle vedoten ulkonäköön ja estetiikkaan, joten ostavat sellaisen jopa vapaaehtoisesti lisäämään laitteen lämpötilaa ja nopeuttamaan komponenttien ikääntymistä ja tyytyväinen asiakas palaa lähitulevaisuudessa ostamaan uuden laitteen.
Haluatko kommentoida tätä artikkelia?
Kirjaudu sisään tai Luo uusi käyttäjätunnus.