Tekoälyllä tuotettu sisältö merkitään nyt automaattisesti TikTokissa
Tekoäly mahdollistaa monenlaisen sisällön tekemisen. Sitä voi käyttää hyvään tarkoitukseen, mutta tekoälyllä toteutettu sisältö saattaa johtaa myös harhaan, jos sisältöä ei tunnista tekoälyn tuottamaksi.
TikTok on tästä syystä vaatinut jo yli vuoden ajan käyttäjiä merkitsemään sisältönsä tekoälyn tuottamaksi, jos se on toteutettu TikTokin omilla tekoälyefekteillä.
Nyt palvelussa otetaan uusi askel eteenpäin tekoälyllä tuotetun sisällön kohdalla. TikTok laajentaa yhteistyötä C2PA-järjestön kanssa, jonka myötä TikTok tunnistaa automaattisesti tekoälyn luomaa sisältöä, kun sitä ladataan tietyiltä muilta alustoilta.
TikTokista tulee ensimmäinen videonjakoalusta, joka ottaa käyttöön C2PA:n Content Credentials -todentamisteknologian. Se liittää sisältöön metatietoja, joiden avulla tekoälyllä tuotettu sisältö voidaan tunnistaa ja merkitä välittömästi.
Ominaisuus otetaan käyttöön tänään ja sitä sovelletaan kaikkiin käyttäjiin maailmanlaajuisesti tulevina viikkoina.
TikTok myös liittyy Adoben johtamaan Content Authenticity Initiative (CAI) -aloitteeseen) edistääkseen Content Credentials -toiminnon käyttöönottoa toimialalla.
"TikTokilla on laaja yhteisö sisällöntekijöitä ja -käyttäjiä maailmanlaajuisesti. Olemme iloisia toivottaessamme heidät tervetulleiksi sekä C2PA:n että CAI:n piiriin, jotka lisäävät läpinäkyvyyttä ja autenttisuutta alustalla. Aikana, jolloin mitä tahansa digitaalista sisältöä voidaan muuttaa, on tärkeää tarjota yleisölle keinoja erottaa mikä on totta ja mikä ei. Tämänpäiväinen lanseeraus on ratkaiseva askel kohti tavoitteen saavuttamista", sanoo Dana Rao, Adoben lakiasiainjohtaja.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT