Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit ja yhtenäistää ilmettään
Viestintäoperaattori Elisa on päättänyt siirtyä yhteen, yhtenäiseen Elisa-brändin käyttöön liiketoiminnassaan ja muuttaa nykyiset brändinsä Elisan alabrändeiksi. Näin ollen esim. Saunalahti-brändistä tulee Elisa Saunalahti. Samalla Elisan visuaalinen ilme uudistetaan.
Uusi, yhtenäinen ilme kuvaa yhtiön mukaan Elisan monipuolisia palveluita, jotka sopivat niin perheen kuin pörssiyrityksenkin tarpeisiin.
Alla ruutukaappaus uudesta Elisan kotisivusta:
Myös B2B -brändit, kuten Videra ja Appelsiini muutetaan Elisan alabrändeiksi. Yhtiölle jää kahdeksan alabrändiä: Elisa Omaguru, Elisa Saunalahti, Elisa Videra, Elisa Appelsiini, Elisa Viihde, Elisa Vahti Live, Elisa Kirja ja Elisa Lompakko.
Elisan mukaan Saunalahden "edulliset hinnat säilyvät" muutoksen jälkeenkin
Edit 08:17: Päivitetty jutun sisältöä vastaamaan sitä, että Saunalahti brändinä lopetetaan.
Edit 09:14: Muokattu uutista: Saunalahtea ei lopetetaa, vaan sen nimi vaihtuu Elisa Saunalahdeksi. Sama koskee yhtiön muitakin brändejä.
16 KOMMENTTIA
mjk1/16
Samaa "rojua" uudessa paketissa...
Niin onhan tuo kyllä erikoista että saunalahtea ei lopetettu jo silloin kun sen Elisa osti..
OneMember2/16
"edulliset hinnat säilyvät" näyttää olevan huono vitsi.
Jos nyt uuden liittymän tilaisin samoilla puhe/viesti/netti määrillä, niin tulisi hinnaksi melkein tuplat nykyiseen saunalahden liittymän verrattuna.
Nyt pitää vain toivoa ettei hinnanmuutoksia tule vanhoille asiakkaille.
arimora3/16
Hyvä kirjoitustaito on häviämässä Suomesta. Asia on dramaattinen, koska se yksi kulttuurimme perustoista.
Jutun otsikossa lukee:
Elisa muuttaa Saunalahti, Videra ja Appelsiini -brändit
Yhdyssanoja ei nykyään enää hallita. Ylläoleva teksti pitäisi kirjoittaa muotoon: Elisa muuttaa Saunalahti-, Videra- ja Appelsiinibrändit.
Bodomed4/16
Tuleeko muille tuosta uudesta elisan logosta mieleen Firefox? :D
_mars_5/16
"edulliset hinnat säilyvät" ilmeisesti tarkoittaa nimenomaan vanhoja asiakkaita.
Ketola6/16
Tuosta sininen/oranssi-yhdistelmästä sellainen kieltämättä tulee mieleen. Ilmeisesti siinä Elisa ja Saunalahti jotenkin elegantisti sulautuvat toisiinsa, muodostaen uuden uljaan värin:
olegbelov7/16
Lopputulos on todella lattea ja tunnistamaton miksikään hyväksi... kröhöm, väri siis :D.
G0lden_Kebab8/16
Joo, just.
Samaa p*skaa, eri pönttö.
Olen aika kyllästynyt noihin veijareihin. Itse vaihdoin Nebulaan ja sen vaihdon jälkeen pystyin lopettamaan verenpainelääkitykseni.
kone19919/16
Oppisivatko vihdoin kirjoittamaan erisnimen logossa isolla?
PJL7810/16
Sivut eivät nähtävästi vielä palvele asiakkaita, taitaa hommat olla pahasti kesken.
teme56511/16
Eihän siitä kauaa ole (pari vuotta muistelen) kun Elisa halusi nimenomaan jakaa toiminnot kahtia siten, että Saunalahti hoitaa kuluttaja-asiakkaat ja Elisa yritysasiakkaat. Ei kyllä ihan omaan jakeluun mene tällaiset soutamiset ja huopaamiset.
PJL7812/16
Ei tännekään kolahda nyt oikeen, sama kun oli Posti ja siitä tuli Itella, nyt taas posti... Yksi nimi olisi helpoin tietenkin, mutta Elisalla on omat ongelmansa sen suhteen. Liittyi jotenkin markkinajohtajuuteen ja hintoihin.
Palstatiimi13/16
Vanhaa jakoa Saunalahden kuluttajaliittymien osalta on pohdittu tänään muuallakin, Palstalta löydätte vastaukseni yhdelle aiemmalle pähkäilijälle :)
http://elisa.to/1w6TdD9
- Noora / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
http://palsta.saunalahti.fi
mmm... (vahvistamaton)14/16
Vai pitäisikö sittenkin olla ... Appelsiini-brändit
Engram_15/16
Ei, vaan juuri kuten arimora kirjoitti.
gehhedeex (vahvistamaton)16/16
No ei, vaan viivalla, opetellaan ne säännöt:
hxxp://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhuolto/oikeinkirjoitus/valimerkit/yhdysmerkki/#erisnimi_yhdyssanan_osana
Appelsiini on tässä yhteydessä erisinimi.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT