AfterDawn logo

Miten tästä nyt voi tykätä? Facebook kaatui

Jari Ketola Jari Ketola
9 kommenttia

Yhteisöpalvelu Facebookin palvelut eivät tällä hetkellä toimi. Facebook.com ilmoittaa, että jokin meni pieleen, ja ongelmaa korjataan. Toistaiseksi ei ole tietoa siitä mikä ongelman taustalla on.

Palvelulla oli maaliskuussa 2014 noin 1,3 miljardia aktiivista käyttäjää, joten kuvitella saattaa, että oheinen virheilmoitus on tällä hetkellä valtaosalla maailman tietokonenäytöistä.

Facebookin ongelmien vuoksi myös AfterDawnissa näkyvät Facebookin "Tykkää"-napit ovat rikki. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa häiriötä.

Päivitys 11:25 Palvelu toimii jälleen normaalisti. Johan tätä jännitystä ehtikin kestää useamman minuutin ajan! Elämäsi ihmiset ovat jälleen lähelläsi.

9 KOMMENTTIA

OneMember1/9

isitdownrightnow.com antoi ymmärtää että kyseessä oli huoltotoimenpide, mutta epäilin asiaa kun viesti oli kuin jonkin odottamattoman virhjeen jälkeen.

Ja vielä näyttäisi Facebook tykkää linkit ovelan rikki, vaikka itse sivusto on jo ylhäällä.

Ketola2/9

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:

isitdownrightnow.com antoi ymmärtää että kyseessä oli huoltotoimenpide, mutta epäilin asiaa kun viesti oli kuin jonkin odottamattoman virhjeen jälkeen.

Ja vielä näyttäisi Facebook tykkää linkit ovelan rikki, vaikka itse sivusto on jo ylhäällä.

Ilmeisesti huoltotoimenpiteestä oli tosiaan kysymys. Vaara ohi ja katastrofi vältetty.

Tykkää-napitkin näyttävät pikkuhiljaa palaavan toimintaan.

friis3/9

Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?

Lumikki4/9

Lainaus:

Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?


Nykyään uutisia tehdään hieman eri tyylillä.

Eli jos tuntematon yhtiö kehittää jotain mullistavaa niin se voi EHKÄ päästä uutisiin. Mutta jos joku toimittajien mielestä suosittu yhtiö jolla on paljon asiakkaita aivastaa niin se on uutinen.

Jos ette ole huomanneet niin 90% kaikista uutisista keskittyy noin kahdenkäden sormilla laskettavien yhtiöiden ja niiden tuotteiden ympärille.

Tällä tyylillä ruokitaan niiden muutamien yhtiöiden mainetta ja pidetään ne suosiossa. Kyse on siis häntäänsä jahtaavasta uutisoinnista. Uutisoidaan "suosittuja" koska ne on suosittuja ja se uutisointi pitää ne suosittuna jatkossakin.

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.

muppis5/9

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:


Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.

Hyvin sanottu siellä takana.

Lauzi6/9

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:

Lainaus:

Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?


Nykyään uutisia tehdään hieman eri tyylillä.

Eli jos tuntematon yhtiö kehittää jotain mullistavaa niin se voi EHKÄ päästä uutisiin. Mutta jos joku toimittajien mielestä suosittu yhtiö jolla on paljon asiakkaita aivastaa niin se on uutinen.

Jos ette ole huomanneet niin 90% kaikista uutisista keskittyy noin kahdenkäden sormilla laskettavien yhtiöiden ja niiden tuotteiden ympärille.

Tällä tyylillä ruokitaan niiden muutamien yhtiöiden mainetta ja pidetään ne suosiossa. Kyse on siis häntäänsä jahtaavasta uutisoinnista. Uutisoidaan "suosittuja" koska ne on suosittuja ja se uutisointi pitää ne suosittuna jatkossakin.

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.

Uutisointi, kuten mainontakaan eivät vaikuta tuotteen suosioon, koska hyvä asia myy itse itsensä.

Lisäksi voisi kuvitella, että mainosrahoituksella pyörivä uutissivusto ei voi tuosta vaan loikata tekemään juttuja pelkästään jostain pienen piirin niche asioista, ettei vaan tulisi kirjoitettua mistään mitä isompi joukko ihmisiä saattaisi lukea.

BaldAngel7/9

jos ylekin uutisoi asiasta niin kai AD:kin voi

G0lden_Kebab8/9

Lainaus:

Johan tätä jännitystä ehtikin kestää useamman minuutin ajan! Elämäsi ihmiset ovat jälleen lähelläsi.

Johan tässä kannattaa itsaria harkita, kun elämältä lähti tarkoitus muutamaksi minuutiksi. =D


Kyllä. Itselle siis aivan sama vaikka kaatuisi lopullisesti.

Lumikki9/9

Lainaus:

Uutisointi, kuten mainontakaan eivät vaikuta tuotteen suosioon, koska hyvä asia myy itse itsensä.


Mainonta nyt ei vaikuta mihinkään, koska jotta se vaikuttaisi sitä pitäisi katsoa/lukea/kuunnella. Mutta muuten olet oikeassa että hyvä asia myy itseään. Tietenkin se että joku asia on suosittu ei aina tee siitä hyvää.

Suosio on kiinni lähinnä sosiaallisista vaikutuksista ja kun ihmisten katsovat/lukevat/kuuntelevat/keskustelevat asioita niin se vaikuttaa tietämykseen ja sitä kautta mielipiteisiin. Mistä saat tietoa vaihtoehtoisen asian olemassa olemisesta jos siitä ei kukaan koskaan mainitse missään.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki