--->
AfterDawn logo

Netflix ei toimi älytelevisioissa, koskeeko sinuakin?

Matti Robinson Matti Robinson
18 kommenttia

AfterDawnin toimitus on saanut tietoonsa, että Netflixin toiminnassa on ongelmia ainakin Suomessa. Ongelmat koskevat ainakin osaa älytelevisiovalmistajista ja malleista.

Käyttäjiltä saamiemme tietojen mukaan ainakin LG:n älytelevisiossa on ollut ongelmia. LG:n 55-tuumaisen LA620V-mallin Netflix-sovellus ei suostu ottamaan yhteyttä Netflixiin vaan palauttaa virhekoodin (Aip-702 tai UI-502).

Samojen tietojen mukaan ongelma kuitenkin voisi olla operaattorissa, sillä DNA:n yhteydellä on ongelmia, mutta Saunalahden mobiililiittymällä Netflix toimii. Myös Panasonicin älytelevisiossa Soneran yhteydellä on huomattu samanlaista ongelmaa.

Netflixiltä ollaan kerrottu, että viimeaikoina ongelmia on raportoitu kymmenistä lähteistä. Myös LG:llä ollaan vastaanotettu vikaraportteja, mutta Netflixin mukaan ongelmat eivät koske pelkästään tiettyjä valmistajia. Toistaiseksi Netflix ei ole kertonut tarkemmin mistä on kyse.

Ongelma ei koske esimerkiksi Netflixin pelikonsolisovellusta tai verkkoselainversiota. Myös muut älytelevisionsovellukset toimivat moitteetta.

14 KOMMENTTIA

Halibatsu1/14

Ei ainakaan eilen toiminut. LG:n 47LM640S malli.

samfin2/14

Niin no, koko sovellusta ei edes löydy samsungin äly töllöstä. :) Viaplay kylläkin, mutta sitä harvemmin markkinoidaan netflixin tavoin. Tai sit on mennyt vain ohi minulta.

Tuulipussi3/14

Soneran yhteydellä ja Samsungin älyvisiolla Netflix on tarjonnut Aip-701-virhettä lauantaista asti. Saman yhteyden kautta palvelu kuitenkin toimii iOs-vermeillä ja Chromecastilla eli nettiyhteys tuskin on syypää.

beget4/14

Vika ei ole operaattoreissa, vaan yksinomaan televisioiden Netflix-sovelluksessa. Televisioissa käytettävät sovellukset ovat olleet järjestelmällisesti heikkolaatuisia ja lähinnä purkkavirityksiä, joilla kuva on juuri ja juuri saatu perille. Esimerkiksi juuri LG:n ja Samsungin kohdalla ohjelma on toistuvasti kaatuillut ja sillä on aiemminkin ollut lyhytaikaisia yhteysongelmia.

Toivottavasti tämä isompi ongelma saisi jotain huomiota televisioiden ala-arvoisille sovelluksille, jotka kaipaavat korjausta ja kehitystä.

beget5/14

Tähän kyseiseen ongelmaan on kuitenkin ratkaisu, joka auttaa suurimpaan osaan tapauksista, oli sitten vikailmoitus kumpi tahansa.

1. Deaktivoi sovellus (kirjaudu ulos)
- katsottavaa valitessa paina ylös, ylös, alas, alas, vasen, oikea, vasen, oikea, ylös, ylös, ylös, ylös, ylös ja valitse sitten aukeavasta valikosta "deaktivoi"
2. Sammuta televisio ja katkaise virta kokonaan ainakin 15 sekunniksi
3. Varmista että verkkoyhteys toimii jollain muulla sovelluksella
4. Käynnistä Netflix-sovellus uudestaan ja kirjaudu sisään

Pihlis126/14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti beget:

Tähän kyseiseen ongelmaan on kuitenkin ratkaisu, joka auttaa suurimpaan osaan tapauksista, oli sitten vikailmoitus kumpi tahansa.

1. Deaktivoi sovellus (kirjaudu ulos)
- katsottavaa valitessa paina ylös, ylös, alas, alas, vasen, oikea, vasen, oikea, ylös, ylös, ylös, ylös, ylös ja valitse sitten aukeavasta valikosta "deaktivoi"
2. Sammuta televisio ja katkaise virta kokonaan ainakin 15 sekunniksi
3. Varmista että verkkoyhteys toimii jollain muulla sovelluksella
4. Käynnistä Netflix-sovellus uudestaan ja kirjaudu sisään


Ei korjaa tilannetta. Tein tuon, palautin tv:n tehdasasetukset. resetoin modeemin. Ei muutosta.

Pihlis127/14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tuulipussi:

Soneran yhteydellä ja Samsungin älyvisiolla Netflix on tarjonnut Aip-701-virhettä lauantaista asti. Saman yhteyden kautta palvelu kuitenkin toimii iOs-vermeillä ja Chromecastilla eli nettiyhteys tuskin on syypää.


PS3 toimii ok, selaimella toimii ok, tv:llä ei. Mutta kun vaihtaa tv:n nettiliittymän DNA:sta esim. Saunalahden Mobiililiittymään TV:n appsi alkaa toimimaan täysin ongelmitta.

Kannattaa ilmoittaa tästä ongelmasta ainakin sinne Netflixille. Ja joo itsellä alkoi tämä ongelma lauantaina kanssa.

LordiCola8/14

Toimii Elisan laajakaista+Samsungin UE55ES6305-töllössä...

sdk9/14

Samsung TV ja DNA laajakaistalla toimii silloin tällöin (nyt taas ei). Ihmeellisesti Soneran kännykkäliittymällä toimii kuitenkin ok. Koitettu kaikki mahdolliset temput mitä internetistä löytyy >> ei vaikutusta. Ongelma Netflixin päässä.

Squallion10/14

LG 42 tuuman Smart TV täällä. aip-701 virhettä tarjoaa. Pystyy käyttämään siten, että deaktivoi ja aktivoi uudelleen, mutta täytyy tehdä joka kerta uudelleen jos television on sammuttanut välissä. Netflixin asiakaspalvelun kanssa chattailtu kolmena päivänä, mutta ratkaisua ei löydy. Viimeisenä oljenkortena tarjosivat, että vika on routerissa. Jep jep.

Pihlis1211/14

Todellakin tuo DNS-palvelimen määritys ratkaisi ongelman.

Squallion12/14

Paitsi että joutuu näemmä käymään tuon polun joka kerta uudestaa, jos sammuttaa telkun. Vaikka ne DNS-asetukset ovatkin oikein, niin pitää ainakin mulla mennä toi läpi vaikkei mitään enää muutakaan.

Pihlis1213/14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Squallion:

Paitsi että joutuu näemmä käymään tuon polun joka kerta uudestaa, jos sammuttaa telkun. Vaikka ne DNS-asetukset ovatkin oikein, niin pitää ainakin mulla mennä toi läpi vaikkei mitään enää muutakaan.


Totta samaan törmäsin =(

edit muokkasin tuonne kaapelimodeemiin myös nuo dna:n sekä googlen dns palvelimet ja nyt tuntuisi että tuo dns määritys tuossa tv:ssä pysyisi. Pitää nyt katsoa vielä että miten se menee.

RistoE14/14

Manuaalinen DNS 8.8.8.8 ratkaisi minullakin (ainakin kertaalleen) Samsung TV Netflix ongelman. Minulla on reitittimessä OpenDNS IP osoite mutta ehkä sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

edit: seuraavana päivänä ongelma tuli takaisin. Taidan kokeilla googlen toista dns palvelinta 8.8.4.4 ja entistä asetusta tai elisan DNS palvelua.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki