AMD:n Mantle siirtyy avoimeen hakuun pelikehittäjille
AMD julkisti torstaina Mantle -grafiikkarajapinnan siirtyneen seuraavaan kehitysvaiheeseen. Mantle SDK on toistaiseksi ollut tarjolla vain muutamalle AMD:n yhteistyökumppanille, mutta nyt rajapinta siirtyy pelikehittäjille avoimeen hakuun.
AMD julkaisi pelikehittäjiä rekisteröintiä varten tarkoitetun sivuston, ja yrityksen mukaan jo 40 pelistudiota on rekisteröitynyt uuteen betaan. AMD:n mukaan kaikenkokoisia studioita valitaan mukaan betaan, mutta ilmeisesti hakeminen ei vielä takaa pääsyä suljettuun betaan, joka on vielä NDA:n alainen.
Mantlen tarkoitus on vähentää rajapinnan kokoa ja tarjota parempaa kontrollia kehittäjille pelimoottorin ja näytönohjaimen väliseen yhteistyöhön. Erityisesti Mantlen etuna on piirtokäskyjen nopeutus, mikä auttaa huomattavasti jos pelimoottorin pullonkaula on CPU-suorituskyvyssä. Mantle julkistettiin viime syyskuussa, ja toistaiseksi se on nähty Battlefield 4 ja Thief -peleissä. Jatkossa Mantle tullaan näkemään Battlefieldin lisäksi muissa Frosbite-moottoria käyttävissä peleissä. Lisäksi myös Crytek, Square Enix ja 2K ovat jo luvanneet tukensa Mantlelle.
2 KOMMENTTIA
Mummy1/2
Taitanee kuitenkin Mantel olla vasta BF4 versiossa, eikä BF3 vai onkos ko. peliä kokeiltava uudestaan :)
Taeco2/2
Eikös Thief nimenomaan ole Square Enixin tuote?
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT