AfterDawn logo

Bing vaihtaa logoa ja uudistaa palvelua

Valtteri Ahonen Valtteri Ahonen
2 kommenttia

Microsoft on jälleen ryhtynyt ajamaan päivityksiä Bing-hakupalveluunsa, kuten tapana ajoittain on. Tällä kertaa myös pyöreähkö logo on saanut uuden, kulmikkaamman ja paremmin Microsoftin muiden tuotteiden ulkoasuun sopivan ilmeen.

Logon väriksi valikoitui kellertävä, ehkä hiemaan kultaiseen vivahtava ja pyöreät linjat vaihtuivat kulmikkaampiin. Logossa on pientä b-kirjainta mukaileva nauhamainen muoto. Jotkut ovat sanoneet uuden logon muistuttavan muotokieleltään hieman Google Driven logoa.

Logon lisäksi uudistuu toki muutakin. Koko hakusivu saa tuoreen ilmeen, minkä lisäksi alla rullailevan koodin kerrotaan olevan tehokkaampaa ja helpommin muokattavissa tulevaisuudessa. Näin netin nopeisiin muutoksiin pystytään reagoimaan aiempaa paremmin. Visuaaliset muutokset haun etusivulla ovat melko maltillisia.

Nopeuden lisäksi Microsoft on tuonut Bingiin monia Googlesta tuttuja ominaisuuksia, tosin osittain hiukan eri nimillä. Page Zero (sivu nolla) on Googlen Knowledge Graphia muistuttava ominaisuus, jonka avulla käyttäjä saa haustaan (toivon mukaan) relevanttia infoa helposti luettavassa muodossa hakujensa viereen ilman tarvetta klikata ensimmäistäkään linkkiä. Esimerkiksi henkilöhakujen kohdalla tämä on usein näppärää. Lisäksi mukaan on ympätty muun muassa säätietoja.

Uudistettu ilme leviää työpöydiltä myös mobiilimaailmaan. Päivän kuva on edelleen kaiken lähtökohta, mutta hakutulosten esittämistapa sekä jotkin ominaisuudet muuttuvat.


Uudistukset eivät näyttäisi vielä olevan käytössä Suomessa, eikä leviämisaikataulusta ole tietoa.

2 KOMMENTTIA

leipuri7771/2

Kyllä on uutiskynnys nyt ylitetty oikein kunnolla :)

Labratoria2/2

Mielenkiintoista, ja jos nyt viimeinkin lähtisi tuo Beta-merkintä pois? :P

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT