AfterDawn logo

AMD: Xbox 720:n grafiikat Avatar-luokkaa

Panu Roivas Panu Roivas
5 kommenttia

Xbox 360:n seuraajaa ei ole vielä julkistettu ja sitä odotellaan vasta muutaman vuoden päästä, mutta se ei ole estänyt AMD:n Neal Robinsonia hehkuttamasta kuinka tulevan konsolin grafiikat tulevat olemaan elokuvaluokkaa.

AMD ei vahvistanut 360:n seuraajaa tai että se olisi tulevan konsolin grafiikkapiirin valmistaja, mutta huhujen mukaan AMD:n näytönohjainpiiri löytyy Wii U:n lisäksi myös molemmista kilpailijoista.

Official Xbox Magazinen elokuun julkaisussa AMD:n Neal Robinson kertoo muun muassa että tulevan sukupolven konsoleilla on mahdollista tehdä Avatar-elokuvan kaltaiset peligrafiikat. Myös tekoälyn pitäisi kehittyä niin että jokaiselle hahmolle voidaan antaa oma käyttäytymistapa ja reagointi pelaajan tekemisiin.

Nähtäväksi kuitenkin jää mitä Avatar-luokan grafiikat ja yksilöllinen tekoäly käytännössä tarkoittavat. Todennäköisesti Microsoftin konsoli jäänee kuitenkin PC:stä jälkeen grafiikoissa nykypäivän huippunäytönohjainten tehonkulutuksen ollessa niin korkea ettei niitä voi harkita konsoliin.

5 KOMMENTTIA

ArttuH5N11/5

Tuo tekoäly kuulostaa hyvältä, grafiikoilla ei ole niinkään väliksi. Sama se, vaikka löytyisi Kellopeliappelsiini-grafiikat, kunhan peli on Kummisetä-luokkaa.

nRT2/5

Optimoinihan se loppujen lopuksi ratkaisee minkälaista grafiikkaa noilla pysytyään pyörittämään. Keskus- & videomuistia sasi tällä kertaa olla ns. "reilusti" eli väh. 4GB, mieluummin enemmän. Muuten pelien kehitys jäänee taas pari vuotta julkaisun jälkeen junnaamaan paikoillaan muistirajoitteiden takia.

Pc_P3/5

Ite en pelistä niinkään välitä kunhan grafiikat ja äänet ovat hyvät xD

Raattis4/5

Mitä joku AMD:n Neal Robinson muka tietää siitä, millaisia tekoälyjä pelinkehittäjät tulevaisuudessa ohjelmoivat hahmoilleen. Rauta ei ole enää pitkään aikaan rajoittanut peleissä muuta kuin grafiikkaa ja raskasta fysiikkalaskentaa. Tekoälyn laatu on täysin kiinni siitä, paljonko kehittäjä haluaa siihen panostaa.

Jo PS3:ssa käytettiin samaa mainospuhetta perusteena kahdeksalle prosessoriytimelle. Ja aivan yhtä tyhmä tekoäly sillä on keskimäärin kuin Xboxilla ja edellisellä konsolisukupolvella.

Selvästi AMD:n täytyi vaan jotenkin saada perusteltua tulevaa julkistusta siitä, miksi heidän 6-ytiminen prosessorinsa on ehdoton pelikonsolille. Fysiikkaa ei voi mainita, koska se on Nvidian CUDA-näytönohjaimilla paljon paremmin hoidossa, eikä mitään muuta ilmeisesti keksitty, joten valittiin ensimmäinen asia, mikä tule tietokoneista mieleen.

Avatar-graffoihin uskon. Nimittäin esirenderöidyissä cutsceneissä tai upscaletulla 640*480 resoluutiolla. Mainosmies puhuu täyttä soopaa.

Summacity5/5

Originally posted by Raattis:

Mitä joku AMD:n Neal Robinson muka tietää siitä, millaisia tekoälyjä pelinkehittäjät tulevaisuudessa ohjelmoivat hahmoilleen. Rauta ei ole enää pitkään aikaan rajoittanut peleissä muuta kuin grafiikkaa ja raskasta fysiikkalaskentaa. Tekoälyn laatu on täysin kiinni siitä, paljonko kehittäjä haluaa siihen panostaa.

Jo PS3:ssa käytettiin samaa mainospuhetta perusteena kahdeksalle prosessoriytimelle. Ja aivan yhtä tyhmä tekoäly sillä on keskimäärin kuin Xboxilla ja edellisellä konsolisukupolvella.

Selvästi AMD:n täytyi vaan jotenkin saada perusteltua tulevaa julkistusta siitä, miksi heidän 6-ytiminen prosessorinsa on ehdoton pelikonsolille. Fysiikkaa ei voi mainita, koska se on Nvidian CUDA-näytönohjaimilla paljon paremmin hoidossa, eikä mitään muuta ilmeisesti keksitty, joten valittiin ensimmäinen asia, mikä tule tietokoneista mieleen.

Avatar-graffoihin uskon. Nimittäin esirenderöidyissä cutsceneissä tai upscaletulla 640*480 resoluutiolla. Mainosmies puhuu täyttä soopaa.

Hah kerrankin hauska lukea jonkun kommenttia :D

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT