AfterDawn logo

Pelien sisäiset ostokset eivät ole katoamassa mihinkään - Activision Blizzardin liikevaihdosta yli puolet tulee niistä

AfterDawn AfterDawn

Pelien sisäiset ostokset, ns. mikrotransaktiot, ovat olleet kuluttajien ja viranomaisten hampaissa viime aikoina. Pelaajat tuntuvat vihaavan niitä ja viranomaisten mielestä ns. loot box-ostokset ovat vedonlyöntiä, joka on monessa maassa laitonta.

Mutta pelien sisäiset ostokset tuskin ovat katoamassa yhtään mihinkään. Tähän on yksinkertainen syy: vaikka osa pelaajista vastustaa niitä äännekkäästi, valtaosa pelaajista tuntuu rakastavan niitä. Pelijätti Activision Blizzardin edellisen tilikauden luvut antavat jo suuntaa ja tulosriveiltä tämän pystyi toteamaan ihan itse.

Yhtiö teki reilu 7 miljardia dollaria liikevaihtoa päättyneellä tilikaudellaan. Tästä huikeat neljä miljardia dollaria kilahti kassaan nimenomaan pelien sisäisistä ostoksista. Neljästä miljardista dollarista puolet jauhoi Activision Blizzardin tytäryhtiö King mobiilipeliensä kautta, mutta loput tulivat Activision Blizzardin omista peleistä, kuten Overwatchista ja Call of Dutysta.


lähde: Techspot

AfterDawnin Nopeat

"AfterDawnin Nopeat" ovat nopeita löytöjä Internetin syövereistä, jotka ovat meidän mielestämme jollain tavalla kiinnostavia, hauskoja tai ajankohtaisia. Ne eivät kuitenkaan ole (välttämättä) merkittäviä aiheeltaan tai eivät sovi tyypilliseen uutistuotantoomme aiheensa puolesta, joten emme kirjoittaneet aiheesta pidempää uutista, vaan julkaisemme löydöksemme nopeana video-, kuva- tai linkkivirtana. Tämä osio on kokeellinen ja toivommekin näistä "nopeista" nostoista palautetta teiltä, käyttäjämme.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki