AfterDawn logo

Teslan pomo: "Niin muuten, se 1,9 sekunnissa 0-100km/h kiihdytys.. se on se halvin perusmalli"

AfterDawn AfterDawn
7 kommenttia

Tesla esitteli viime viikonloppuna uusia mallejaan, mukana myös katuauto Tesla Roadster. Roadsterin lähes käsittämättömältä kuulostava "nollasta sataseen" kiihdytysaika eli 1,9 sekuntia, on aiheuttanut epäuskoa ympäri nettiä.

Mutta Teslan pomo Elon Musk löi vettä kiukaalle twiittaamalla, että kyseinen 1,9 sekunnin kiihdytysaika 0-100km/h koskeekin vain Roadsterin perusmallia. Hänen mukaansa lisävarusteilla tuokin numero pienenee.

Musk heitti myös eiheesta huumoria, vihjaillen että hän "ei tietenkään voi vahvistaa, että Roadster oppisi lentämään pieniä pätkiä, mutta..."

Alla kiihdytys- ja koeajovideo Roadster-mallista:

Lisää uutisia Teslaan liittyen löydät täältä.

AfterDawnin Nopeat

"AfterDawnin Nopeat" ovat nopeita löytöjä Internetin syövereistä, jotka ovat meidän mielestämme jollain tavalla kiinnostavia, hauskoja tai ajankohtaisia. Ne eivät kuitenkaan ole (välttämättä) merkittäviä aiheeltaan tai eivät sovi tyypilliseen uutistuotantoomme aiheensa puolesta, joten emme kirjoittaneet aiheesta pidempää uutista, vaan julkaisemme löydöksemme nopeana video-, kuva- tai linkkivirtana. Tämä osio on kokeellinen ja toivommekin näistä "nopeista" nostoista palautetta teiltä, käyttäjämme.

7 KOMMENTTIA

jukkak1 (vahvistamaton)1/7

tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita

arivesa2/7

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jukkak1:

tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita

DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen. Kyllä tuosta aikanaan lehtien testitulokset saadaan,kunhan valmistus alkaa. Ei mahdotonta,mutta nähtäväksi jää.

arivesa3/7

Lisää aiheesta.

https://blog.caranddriver.com/new-tesla...620-mile-range/

pentsu4/7

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jukkak1:

tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita

DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen.

No DOT-hyväksynnästä ei juurikaan ole iloa Usa:n ulkopuolella vaikka se ei jutun sisältöä valheeksi muutakaan. Tässä tapauksessa luulen että eniten auttaa tuo neliveto sekä sähkömoottori joka vääntää lähes täydellä momentilla kierrosnopeudesta riippumatta.

Muuten pidän näitä Teslan viimeaikaisia uutisia "vähän" yltiöoptimistisina. Erityisesti Tesla-rekasta uutisoitua toimintasädettä sekä akun latausaikoja.

arivesa5/7

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jukkak1:

tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita

DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen.

No DOT-hyväksynnästä ei juurikaan ole iloa Usa:n ulkopuolella vaikka se ei jutun sisältöä valheeksi muutakaan. Tässä tapauksessa luulen että eniten auttaa tuo neliveto sekä sähkömoottori joka vääntää lähes täydellä momentilla kierrosnopeudesta riippumatta.

Muuten pidän näitä Teslan viimeaikaisia uutisia "vähän" yltiöoptimistisina. Erityisesti Tesla-rekasta uutisoitua toimintasädettä sekä akun latausaikoja.

Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.

Ei Musk ole väittänyt että kiihtyvyysarvo pätisi kaikissa maissa, kaikilla renkailla,ja olosuhteissa tai pinnoilla. Optimia tarkoittanee.

Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.

Latausaika riippuu siitä paljonko piuha pystyy syöttämään,sekä tietysti siitäkin mitä akkupaketti pystyy vastaanottamaan.

Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.

pentsu6/7

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:



Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.

Niin taisin juuri sanoa. Voi olla että olin jollain tavalla epätarkka. Parasta vääntöä ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa saada nollanopeudesta lähtien ja sen vuoksi sanoin että "lähes".

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.

Näin varmasti on. Epäilykseni onkin siinä että jos uutisoitu toimintasäde saavutetaan niin saattaa olla niin ettei rekalla voi kuljettaa muuta kuin ne akut jotka rekan liikuttamiseen vaaditaan. Kaikki lisätty kapasiteetti on pois hyötykuormasta. Lisätty hyötykuorma on pois toimintasäteestä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.

Aivan totta

arivesa7/7

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:



Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.

Niin taisin juuri sanoa. Voi olla että olin jollain tavalla epätarkka. Parasta vääntöä ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa saada nollanopeudesta lähtien ja sen vuoksi sanoin että "lähes".

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.

Näin varmasti on. Epäilykseni onkin siinä että jos uutisoitu toimintasäde saavutetaan niin saattaa olla niin ettei rekalla voi kuljettaa muuta kuin ne akut jotka rekan liikuttamiseen vaaditaan. Kaikki lisätty kapasiteetti on pois hyötykuormasta. Lisätty hyötykuorma on pois toimintasäteestä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:

Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.

Aivan totta

Patarautadiesel,jättivaihteisto,syylari,perä ja kardaani,sekä kuutiometrin naftatankit jäävät pois. Noihin tonneihin mahtuu "monta" kennoa:-) Tyhjäpaino saattaa jopa alittaa nykyiset.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki