Teslan pomo: "Niin muuten, se 1,9 sekunnissa 0-100km/h kiihdytys.. se on se halvin perusmalli"
Tesla esitteli viime viikonloppuna uusia mallejaan, mukana myös katuauto Tesla Roadster. Roadsterin lähes käsittämättömältä kuulostava "nollasta sataseen" kiihdytysaika eli 1,9 sekuntia, on aiheuttanut epäuskoa ympäri nettiä.
Mutta Teslan pomo Elon Musk löi vettä kiukaalle twiittaamalla, että kyseinen 1,9 sekunnin kiihdytysaika 0-100km/h koskeekin vain Roadsterin perusmallia. Hänen mukaansa lisävarusteilla tuokin numero pienenee.
Should clarify that this is the base model performance. There will be a special option package that takes it to the next level.
-- Elon Musk (@elonmusk) 19. marraskuuta 2017
Musk heitti myös eiheesta huumoria, vihjaillen että hän "ei tietenkään voi vahvistaa, että Roadster oppisi lentämään pieniä pätkiä, mutta..."
Not saying the next gen Roadster special upgrade package *will* definitely enable it to fly short hops, but maybe ...
-- Elon Musk (@elonmusk) 19. marraskuuta 2017
Certainly possible. Just a question of safety. Rocket tech applied to a car opens up revolutionary possibilities.
Alla kiihdytys- ja koeajovideo Roadster-mallista:
Lisää uutisia Teslaan liittyen löydät täältä.
AfterDawnin Nopeat
"AfterDawnin Nopeat" ovat nopeita löytöjä Internetin syövereistä, jotka ovat meidän mielestämme jollain tavalla kiinnostavia, hauskoja tai ajankohtaisia. Ne eivät kuitenkaan ole (välttämättä) merkittäviä aiheeltaan tai eivät sovi tyypilliseen uutistuotantoomme aiheensa puolesta, joten emme kirjoittaneet aiheesta pidempää uutista, vaan julkaisemme löydöksemme nopeana video-, kuva- tai linkkivirtana. Tämä osio on kokeellinen ja toivommekin näistä "nopeista" nostoista palautetta teiltä, käyttäjämme.
7 KOMMENTTIA
jukkak1 (vahvistamaton)1/7
tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita
arivesa2/7
DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen. Kyllä tuosta aikanaan lehtien testitulokset saadaan,kunhan valmistus alkaa. Ei mahdotonta,mutta nähtäväksi jää.
arivesa3/7
Lisää aiheesta.
https://blog.caranddriver.com/new-tesla...620-mile-range/
pentsu4/7
No DOT-hyväksynnästä ei juurikaan ole iloa Usa:n ulkopuolella vaikka se ei jutun sisältöä valheeksi muutakaan. Tässä tapauksessa luulen että eniten auttaa tuo neliveto sekä sähkömoottori joka vääntää lähes täydellä momentilla kierrosnopeudesta riippumatta.
Muuten pidän näitä Teslan viimeaikaisia uutisia "vähän" yltiöoptimistisina. Erityisesti Tesla-rekasta uutisoitua toimintasädettä sekä akun latausaikoja.
arivesa5/7
Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.
Ei Musk ole väittänyt että kiihtyvyysarvo pätisi kaikissa maissa, kaikilla renkailla,ja olosuhteissa tai pinnoilla. Optimia tarkoittanee.
Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.
Latausaika riippuu siitä paljonko piuha pystyy syöttämään,sekä tietysti siitäkin mitä akkupaketti pystyy vastaanottamaan.
Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.
pentsu6/7
Niin taisin juuri sanoa. Voi olla että olin jollain tavalla epätarkka. Parasta vääntöä ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa saada nollanopeudesta lähtien ja sen vuoksi sanoin että "lähes".
Näin varmasti on. Epäilykseni onkin siinä että jos uutisoitu toimintasäde saavutetaan niin saattaa olla niin ettei rekalla voi kuljettaa muuta kuin ne akut jotka rekan liikuttamiseen vaaditaan. Kaikki lisätty kapasiteetti on pois hyötykuormasta. Lisätty hyötykuorma on pois toimintasäteestä.
Aivan totta
arivesa7/7
Patarautadiesel,jättivaihteisto,syylari,perä ja kardaani,sekä kuutiometrin naftatankit jäävät pois. Noihin tonneihin mahtuu "monta" kennoa:-) Tyhjäpaino saattaa jopa alittaa nykyiset.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT