Tabletvalmistajien maailmanlaajuiset markkinaosuudet Q3/2014
Android on ollut jo pidemmän aikaa ylivoimainen markkinajohtaja kännyköissä ja sen ote näyttää kiristyvän myös tableteissa Applen iPadin kustannuksella.
IDC:n tuoreimmat luvut osoittavat Applen tablettien markkinaosuuden kutistuneen vuodessa 29,2 prosentista vuoden 2014 kolmannen kvartaalin 22,8 prosenttiin. Samaan aikaan myös myytyjen iPadien määrät laskivat 14,1 miljoonasta 12,3 miljoonaan.
Samsung vastaavasti kasvatti markkinaosuuttaan Q3/2013 9,3 prosentista Q3/2014 9,9 prosenttiin, ollen samalla globaalin tablettimarkkinan kakkonen. Kolmoseksi ylsi Asus, vaikka sen myynti laskikin edellisvuodesta. Yhä enenevissä määrin tablettimarkkinakin alkaa pirstaloitumaan pienempien toimijoiden kesken: kategoria "Muut" nousi jo 22,5 prosenttiin -- sisältäen sekä kiinalaiset halvat Android-tabletit että kaikki Windows-tabletit.
TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT