AfterDawn logo

Käyttäjät tuskin maksavat digitaalisesta musiikista

Jari Ketola Jari Ketola

Taloustutkimuksia tekevän Gartner Groupin tytäryhtiö G2 on tehnyt tutkimuksen aikuisikäisten nettikäyttäjien ostotottumuksista ja -aikeista. Tutkimusta varten haastateltiin neljää tuhatta ihmistä, joista vain puolet kuunteli musiikkia jollain tavalla tietokoneellaan. Haastatelluista vain neljännes kuunteli imuroitua digitaalista musiikkia.

"Digitaalisen jakelun tulee olla idioottivarmaa ja tekijänoikeuksijenhallinta täytyy toteuttaa niin joustavasti, että se tomii kaikilla ohjelmisto- ja laitteistokokoonpanoilla", sanoi G2:n analyytikko P J McNealy.

Suurten levy-yhtiöiden valmisteilla olevat on-line musiikkipalvelut tulevat tuskin menestymään, elleivät asiakkaat voi PC-koneidensa lisäksi kuunnella ostamaansa musiikkia myös muissa ympäristöissä, kuten autossa tai olohuoneen stereolaitteistolla.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT