Microsoft ilmoittaa Xbox Series X- ja S -konsolien hintojen merkittävästä noususta elokuussa 2026. Syyä hintojen nousulle on muistien hintojen nousu. Xboxin 2 Tt:n malli poistuu valikoimasta kokonaan.
Muistien hintojen räjähdysmäinen nousu syksyn 2025 jälkeen on iskenyt tekniikkaan pahasti. Syitä hintojen nousulle on useita, tekoälyn ollessa vain yksi niistä.