AfterDawn logo

Apple kulutti yli 100 miljoonaa dollaria U2:n ilmaisen albumin markkinointiin

Sami Koivunen Sami Koivunen
1 kommentti

Applen toimitusjohtaja Tim Cook ja U2:n keulahahmo Bono esittelivät yhtyeen uuden Songs of Innocence -albumin tällä viikolla ilmaisena 500 miljoonalle iTunes-käyttäjälle.

Musiikkijulkaisu Billboard raportoi Applen sijoittaneen albumin markkinointiin vähintään 100 miljoonaa dollaria, jonka lisäksi U2:lle maksettiin erikseen julkaisematon määrä korvauksia. Applella on markkinointiin kuitenkin varaa, sillä mm. Forbes raportoi Applen kassavarannoksi hurjat 160 miljardia dollaria.

Albumi esiteltiin samassa tilaisuudessa yhdessä Applen iPhone 6 -älypuhelimen ja Apple Watchin kanssa. Songs of Innocence on kuunneltavissa ilmaisena iTunesissa ja iOS-laitteiden Musiikki-sovelluksessa. Kuuntelumahdollisuus on voimassa lokakuun 13. päivään saakka.

1 KOMMENTTI

RekookeR1/1

160 miljardia dollaria, huh. Ilmankos myyvät puhelimia niin kovaan ylihintaan, kun rahantuloa ei voi estää. Rahaa on, eikä niillä ole edes käyttöä noin paljolle ja silti lisää pitää vaan saada. Onko ahneudella loppua, ei taida olla...

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT