Lidl aikoo haastaa Amazonin pilvipalveluissa?

Lidl aikoo haastaa Amazonin pilvipalveluissa?
Verkkokauppajätin laajentuminen pilvipalveluiden tarjoajaksi on jo itsessään melko erikoista, mutta se on kuitenkin vielä ymmärrettävää, koska verkkokauppa kuitenkin operoi verkossa joten sillä on oltava jonkinlainen käsitys taustalla olevasta teknologiasta. Erikoisempaa on sen sijaan se, että Suomessakin markkinaosuuksia kaapanneen Lidlin pääomistaja Schwarz Group aikoo haastaa Amazon Web Servicesin.

Schwarz Group osti hiljattain 70 ohjelmisto-osaajaa työllistäneen Camao IDC:n, jonka voimin Amazonin pilvipalveluille lähdetään kehittämään eurooppalaista haastajaa. Schwarzin tavoitteena on hyödyntää eurooppalaisuutta pilvipalveluiden rakentamisessa, joten "Lidl-pilveä" aletaan myydä ensisijaisesti eurooppalaisille verkkopalveluille. Amazon Web Servicesin palveluiden laatu ja hinta ovat kuitenkin äärimmäisen kilpailukykyiset, joten jää nähtäväksi miten Schwarz yrityksessään pärjää.



Tavoitteena on lisäksi kehittää Lidlin verkkokauppaa edistyksellisemmäksi ympäri Eurooppaa. Suomessa Lidl kokeili vajaat pari vuotta Sportyfeel-verkkokauppaa, mutta se päätettiin nyt lopettaa. Ilmeisesti myöhemmin on tulossa lanseeraus, jota varten Sportyfeel-kaupalla kerättiin arvokasta markkinadataa.

Kirjoittaja: Manu Pitkänen @ 13. toukokuuta, 2020 5:51
Tägit
Amazon Web Services Amazon Lidl
Mainos - kommentit mainoksen jälkeen
  • 1 kommentti
  • Onzu

    Eli jonkun ajan päästä Lidlistä saa myös pilveä.

    15.5.2020 18:54 #1

© 2020 AfterDawn Oy

Hosted by
Powered by UpCloud