Mainokset saapuvat Threadsiin, Metan omistamaan Twitterin kilpailijaan

Petteri Pyyny
14. marraskuuta, 2024 18:39

Viimeistään vuonna 2023 Elon Muskin sekoilu ostamansa Twitterin ruorissa alkoi ottamaan uusia, yllättäviä kierroksia harva se viikko. Tuolloin alkoi eräänlainen etsikkoaika Twitterin (nyk. X) korvaajille.
Tähän väliin iski myös maailman suurin sosiaalisen median yhtiö Meta avaamalla kesällä 2023 oman Twitter-kopionsa, Threadsin. Suomessa palvelun aukeamista jouduttiin odottelemaan joulukuulle 2023 saakka, mutta sen jälkeen palvelu on kasvanut kotimaassakin hurjaa tahtia.

Viimeistään Twitterin oikeistoradikalisoituminen Yhdysvaltain presidentinvaalien aikoihin aloitti hurjan ulosmarssin Twitteristä. Isoin merkitys oli sillä, että Muskin päätöksellä Twitter ei enää mahdollista käyttäjien täydellistä estämistä. Voittajia tässä kaaoksessa ovat olleet Threads sekä itsenäinen Bluesky. Bluesky kertoi jo saaneensa ennätysmäärän uusia käyttäjiä viime viikkoina. Ja Threadsissa meno vieläkin kovemmilla kierroksilla, sillä palveluun tulee nykyisin yli miljoona uutta käyttäjää joka päivä.
Meta on antanut Threadsin kasvaa varsin rauhassa, eikä yhtiö ole ryhtynyt vielä lypsämään rahaa uudella palvelullaan.

Mutta tähän on nyt tulossa muutos ja mainokset saapuvat Threadsiin alkuvuodesta 2025.

Lähteiden mukaan (maksumuuri) Meta avaa Threadsin valikoiduille mainostajille jo tammikuussa. Mainontaa vetää Metan toisen yhtiön, Instagramin, mainosmyynnistä vastaava osasto.

Luonnollisesti AfterDawnillakin on virallinen tili Threadsissa kuin myös Blueskyssa.

Lue myös nämä
Tägit
Threads Meta sosiaalinen media
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.