AfterDawn logo

Vinkki: Tänään on paras päivä perua kaikki turhat uutiskirjeiden tilaukset

Petteri Pyyny Petteri Pyyny

Black Friday on tänään ja olemme koostaneet kattavan tarjousvinkkien listamme, jota ylläpidämme aktiivisesti läpi tulevan viikonlopun.

Mutta Black Friday on myös se päivä vuodessa, kun kannattaa kurkistaa oman sähköpostinsa saapuneiden kansioon ajatuksen kanssa. Tänään nimittäin lähes kaikki maailman kaupallista toimintaa pyörittävät yritykset ovat lähettäneet asiakkailleen ja uutiskirjeidensä tilaajille sähköpostia.

Sen sijaan, että yksinkertaisesti poistaisit kaikki saapuneet uutiskirjeet, kannattaa ottaa pieni puolen tunnin projekti ja perua tarpeettomien uutiskirjeiden tilaukset.

Mikäli vain poistat uutiskirjeen, siitä ei ole jatkoa ajatellen mitään hyötyä: seuraava uutiskirje saapuu sähköpostiin taas tulevaisuudessa. Roskapostiksi merkitseminen ei taas ole reilua, koska olet todennäköisesti ihan itse tilannut sen uutiskirjeen - tai sallinut asiakasmarkkinoinnin. Se ei myöskään sinänsä toimi, sillä silloinkin lähettäjä jatkaa sähköpostien lähettämistä osoitteeseesi, hamaan maailmantappiin asti.


Uutiskirjeen loppu, jossa on linkki tilauksen peruutukseen
kuvassa esimerkki kotimaisen verkkokaupan uutiskirjeestä, jonka lopussa on uutiskirjeen peruutuslinkki

Käytännössä kaikkien uutiskirjeiden lopusta löytyy kohta, josta uutiskirjeen saa peruuttaa. Yleensä riittää se, että klikkaat kyseistä linkkiä ja sen jälkeen vahvistat uutiskirjeen tilauksen peruutuksen.

AfterDawnin uutiskirjeen voi peruuttaa suoraan Gmailista
AfterDawnin uutiskirjeen voi peruuttaa suoraan Gmailista

Sääntöjä pilkulleen noudattavat toimijat, kuten vaikkapa AfterDawnin uutiskirje, tarjoavat suoraan uutiskirjeen meta-tiedoissa tilauksen peruutuksen linkin. Tällöin mm. Gmail tarjoaa lähettäjän nimen vieressä suoraan tilauksen peruutuksen linkkiä. Tällöin mitään sen kummempaa ei tilauksen perumiseen vaadita.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT