AfterDawn logo

Netflixin elokuva oli menestys – miljoonia katselukertoja

Manu Pitkänen Manu Pitkänen
2 kommenttia

Netflix on ravistellut TV-toimialaa julkaisemalla omassa suoratoistopalvelussaan itse tuotettuja sarjoja. Tänä syksynä Netflix teki aluevaltauksen elokuvakentälle Beasts of No Nationin avulla.

Suoratoistopalvelun mukaan sen ensimmäinen elokuva on ollut menestys, sillä pelkästään Pohjois-Amerikassa se keräsi ensimmäisen 10 vuorokauden aikana yhteensä kolme miljoonaa katselukertaa. Debyyttiviikonlopun aikana Beasts of No Nation oli Netflixin katsotuin elokuva kaikissa niissä maissa, joissa palvelu on saatavilla.

Netflixin lisäksi elokuvaa on esitetty muutamissa elokuvateattereissa Yhdysvalloissa ja Britanniassa. Suurimmat ketjut ovat julkisesti kieltäytyneet esittämästä sitä, koska sen koetaan olevan uhka elokuvien nykyiselle julkaisujärjestelmälle, jossa elokuva esitetään ensin teattereissa, puoli vuotta myöhemmin siitä tulee myyntiin DVD ja sen jälkeen se saapuu suoratoistopalveluihin sekä televisioon. Netflix haluaa ravistella vanhoja rakenteita siirtämällä suoratoistopalvelut "ruokaketjun" kärkeen, mistä elokuvateatterit eivät tietenkään ole innoissaan.


Rajoitetun teatterijulkaisun ansiosta Netflixin elokuva täyttää Oscar-ehdokkuuden kriteerit.

2 KOMMENTTIA

NiceMan721/2

Hyvä leffa on!

Boss932/2

Ihan hyvä, jos saisi jotain muutosta tuohon nykyiseen politiikkaan... Ei kukaan täysjärkinen odota kahta vuotta, että leffa tulisi netflixiin, vaan kyllä se sit hankitaan jotain muuta kautta (Laillista tai laitonta... usein laitonta)

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT