Janne Yli-Korhonen
1. joulukuuta, 2021 15:32
Kodinelektroniikkaketju Gigantin Black Friday -kampanja kesti tänäkin vuonna 11 päivää. Tämä näytti toimivan, sillä Gigantin mukaan kampanja onnistui yli odotusten sekä verkkokaupassa, myymälöissä että yritysmyynnissä.
Viime vuonna 11-päiväiseksi laajentunut kampanja kasvatti myyntiään lähes 40 prosenttia. Tänä vuonna tuota tulosta pystyttiin Gigantilla kasvattamaan vielä useita prosentteja. Myynti vahvistui etenkin verkossa, mutta myös myymälöissä.
Yritysmyynnissä kasvua tapahtui viime vuoteen verratessa lähes 20 prosenttia ja nettimyynti paisui viime vuoteen nähden 2,5-kertaiseksi.
Gigantti kertoo, että tänä vuonna erityisen suosittuja tuotteita olivat isot kodinkoneet, kuten pesukoneet ja kuivausrummut.
Yksittäiseksi hittituotteeksi nousivat robotti-imurit, joiden myynti lähes kolminkertaistui viime vuoteen nähden.
Gigantin Black Fridayn aikana tarjouksessa oli useita hyviä robotti-imureita. Tarjouksessa olivat muun muassa seuraavat roboimurit, joita myydään edelleen näillä alennetuilla hinnoilla:
"Verkkokaupan uskomattoman ennätysvuoden 2020 luvut saavutettiin nopeasti ja ylitettiin miljoonilla kampanjan aikana. Tämä oli Gigantin kaikkien aikojen suurin Black Friday -kampanjatulos, ja vielä vaikean saatavuustilanteen keskellä. Isojen kodinkoneiden, kuten pesukoneiden ja kuivausrumpujen, suosio kertoo siitä, että harkitut hankinnat olivat tänä vuonna tuloksemme kivijalka. Yksittäiseksi hittituotteeksi nousi robotti-imuri, mikä kuvastaa arjen helppouden arvostamista. Saimme myös ennakoitua suuremman määrän tavaraa, ja sen vuoksi pystymme jatkamaan vielä montaa tarjousta muutaman päivän pidempään", kuvailee Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström.