Manu Pitkänen
14. syyskuuta, 2016 10:27
YouTube ei ole tarjonnut sisällöntuottajille kovin tehokkaita työkaluja yhteydenpitoon fanien kanssa, minkä takia kommunikointi on tapahtunut muissa sosiaalisissa medioissa, kuten Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa tai Snapchatissä. Videopalvelun kannalta tämä ei tietenkään ole hyvä asia, varsinkin kun edellä mainitut mediat ovat alkaneet itsekin panostaa videoihin.
Pysyäkseen videobloggaajien ja muiden sisällöntuottajien ensisijaisena videopalveluna, YouTube on päättänyt aloittaa niin sanotun Community-välilehden testaamisen kanavien sivuilla. Käytännössä kyseinen välilehti toimii Facebook-seinän tavoin eli kanavan ylläpitäjä voi päivittää sinne kuulumisiaan ja vuorovaikuttaa fanien kanssa myös kuvien ja videoiden muodossa. Fanit voivat vuorostaan tykätä ja kommentoida julkaisuja.
"Googlelle" ominaiseen tapaan Community-välilehti julkaistaan beta-versiona eli ominaisuus ei ole vielä kaikkien kanavien käytettävissä. Välilehteä hyödynnetään reilulla kymmenellä kanavalla.