Valve esittelee uuden sukupolven OpenGL:n

Manu Pitkänen
4. helmikuuta, 2015 12:46

Viime vuoden aikana tuli hyvin selväksi, että peligrafiikoissa siirrytään uusiin alhaisen abstraktio- ja kuormitustason rajapintoihin. Lähtölaukauksen antoi AMD:n esittelemä Mantle, minkä jälkeen Microsoft esitteli DirectX 12:n ja Applen Metalin. Alustariippumaton OpenGL on myös seuraamassa tätä kehityslinjaa.
Khronoksen kehittämää uutta alemma kuormitustason glNextiksi kutsuttua grafiikkarajapintaa aiotaan esitellä maaliskuun alussa järjestettävässä GDC-konferenssissa. Valven vetämässä esittelytilaisuudessa esitellään glNextin ohjelmointiratkaisuja sekä rajapinnalla toteutettuja grafiikkademoja.
Khronos kertoi uuden sukupolven OpenGl-rajapinnan kehityksen aloittamisesta viime vuoden elokuussa.

Lue myös nämä
Tägit
Apple Android DirectX OpenGL iOS Valve AMD Mantle iOS 8 DirectX 12 Khronos
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.