Panu Roivas
7. lokakuuta, 2013 13:38
AMD julkisti vastikään aikeensa tuoda uuden ohjelmointirajapinnan DirectX:n ja OpenGL:n rinnalle. Mantle API antaa kehittäjille entistä paremman pääsyn AMD:n GCN-arkkitehtuurin saloihin, mikä ei ole ollut toistaiseksi mahdollista DirectX:n ja OpenGL:n korkeamman tason rajapinnoilla. Uusimpien tietojen mukaan AMD aikoo kuitenkin tuoda osan uusista optimoinneista tarjolle myös OpenGL:n laajennusten muodossa.
@g_truc I think you mean Glide. We will expose all of the hardware as #OpenGL extensions with highest possible performance.
-- Graham Sellers (@grahamsellers) September 25, 2013
@cameni @oscarbg81 @g_truc I'm saying that for a modern #OpenGL application, API won't be the bottleneck. You'll hit HW limits first.
-- Graham Sellers (@grahamsellers) September 26, 2013
Mantle ought to be a performance win for PC games on AMD hw. Too bad it has to be an entirely new API; seems like a maintenance headache.
-- Wade Brainerd (@wadetb) September 30, 2013