Suomessakin Philips-televisioissa käytössä olevaan Titan OS -käyttöjärjestelmään luvassa koko ruudun peittävät mainokset

Janne Yli-Korhonen
25. kesäkuuta, 2024 18:01

Älytelevisioiden käyttöjärjestelmien osalta löytyy vaihtoehtoja. Suosituimpia ovat Googlen Android TV ja Google TV sekä Samsungin Tizen ja Applen tvOS. Pitkälti kaikissa järjestelmissä hyödynnetään mainoksia tavalla tai toisella.
Yksi uusimmista järjestelmistä on Titan OS, joka otettiin käyttöön ensimmäisenä Philipsin tämän vuoden PML9009- ja PUS8909-malleissa. Nämä mallit ovat Suomessa myynnissä.

Titan OS on itsenäinen käyttöjärjestelmä, ja sen yrityksen päämaja sijaitsee Barcelonassa. Yritys julkisti viime viikolla järjestelmään Titan Ads -mainosalustan.
Aluksi käyttöjärjestelmän mainosalusta tarjoaa mainostajille kaksi vaihtoehtoa: kotinäytön mainokset ja koko näytön peittävät videomainokset.

Kotinäytön mainokset ovat suuria bannereita kotinäytön ylälaidassa. Eli käytännössä tämän mainoksen näkee heti, kun television avaa. Muissakin järjestelmissä on käytössä vastaavanlainen mainospaikka.

Titan Adsin jälkimmäinen vaihtoehto ottaa koko televisioruudun haltuun, eikä mainosta voi ohittaa. Kovin tarkkoja tietoja mainoksista ei kerrota, mutta niiden pituus on ainakin 30 sekuntia.

Titan OS:n mukaan mainoksia voi toistaa ennen sisällön toistamisen aloittamista tai mainoskatkojen aikana. Näitä mainoksia näytetään "korkealuokkaisilla suoratoistokanavilla" ja sisältökumppaneiden sisällöissä.

Koko ruudun peittävä mainos televisiossa

Mainoksissa voi olla myös puhelimella luettava QR-koodi tuotteen ostamiseen.

Mainosalustassa yhteistyötä Titan OS tekee OneTrustin kanssa, joka tarjoaa räätälöidyn alustan tietojen käytön antamiseen. Käyttäjä voi antaa tietojansa mainostajien käyttöön, jolloin televisiossa näkyy paremmin kohdennettua mainontaa.

Lähteet: Kari Haakana / Bluesky, Titan OS tiedote, Titan Ads

Lue myös nämä
Tägit
Philips mainokset televisio Titan OS
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.