Janne Yli-Korhonen
15. syyskuuta, 2023 10:32
Nykyisin Verkkokauppa.comin omistamassa e-ville.com -verkkokaupassa on otettu käyttöön suomalaisten verkkokauppakonkareiden vuonna 2022 perustaman Renown kehittämä automatisoitu ratkaisu tuotepalautuksiin.
Renow on kehittänyt automatisoidun tavan määrittää palautuvan tuotteen kunto, reitittää ja myydä palautuvat tuotteet uusille asiakkaille. Palvelun avulla vältetään perinteinen varastoissa tapahtuva kuntoluokitus ja siten vähennetään kustannuksia sekä kuljetuksen tuottamia päästöjä. Software as a Service -mallilla toimiva palvelu lanseerataan yhteistyössä Verkkokauppa.comin kanssa heidän e-ville.com -verkkokaupassa.
"Missiomme on vähentää verkkokaupan tuotepalautuksista aiheutuvia päästöjä ja jätettä ja tehdä kiertotaloudesta helppoa ja kätevää. Tarjoamme verkkokaupoille modernin ja kustannustehokkaan palvelun asiakaspalautusten koko elinkaaren hoitamiseen", kertoo Renown toimitusjohtaja ja perustajaosakas Kalle Koutajoki.
"Haasteenamme e-ville.com -verkkokaupan tuotepalautuksissa on, että tuotteiden käsittely ja luokittelu on kallista, koska kunnon määritys tapahtuu manuaalisesti varastossamme. Paketit kulkevat pitkiäkin matkoja meille takaisin. Renown avulla voimme reitittää tuotteet oikeaan paikkaan suoraan asiakkailta. Se säästää kustannuksia ja nopeuttaa palautusten käsittelyä, huoltoa ja myyntiä", kertoo Verkkokauppa.com Oyj:n uusien markkinoiden ja kanavien johtaja Mikko Oikari.