Janne Yli-Korhonen
13. tammikuuta, 2023 14:27
Samsung ja suomalainen mobiililaitteiden huoltoketju iTapsa ovat aloittaneet Samsungin valtuutettuna huoltona toimivan Aito Support Oy:n mahdollistamana yhteistyön. Yhteistyö käynnistyi vuoden 2023 alusta alkaen.
Yhteistyö tarkoittaa, että Samsungin palvelupisteverkosto laajenee.
Yhteistyön ansiosta Samsungin huoltopalvelupisteiden tarjonta Suomessa kasvaa viidestä toimipisteestä yhteensä 17 toimipisteeseen, Aito Supportin toimipisteet mukaan luettuna.
Esimerkiksi Joensuu, Lahti, Hämeenlinna ja Porvoo saavat ensimmäistä kertaa kokonaan oman huoltopalvelupisteensä, ja pääkaupunkiseudunkin tarjonta kasvaa kuudella toimipisteellä.
Samsungin mobiililaitteiden eli älypuhelinten, kannettavien tietokoneiden, tablettien ja puettavien laitteiden huollon uuden alihankintamallin myötä iTapsa voi tehdä Samsungin mobiililaitteiden takuun ulkopuolisia korjauksia ilman Samsungin oman takuun umpeutumista.
Lisäksi iTapsa toimii takuuhuollettavien Samsungin laitteiden vastaanottopisteenä, eli asiakas voi toimittaa laitteensa iTapsan kautta takuuhuoltoon Aito Supportille.
"Käytännössä yhteistyö tarkoittaa sitä, että Samsung-laitteen oma takuu ja IP-luokitukset säilyvät huollettavassa laitteessa, kun käyttäjä asioi iTapsassa. Aiemmin Samsungin laitetakuu ja IP-luokitukset ovat rauenneet kyseisessä tilanteessa. Lisäksi laajentamalla huomattavasti valtuutettujen huoltopisteiden verkostoa voimme tarjota entistä parempaa palvelua käyttäjille niin saavutettavuuden kuin laadunkin osalta", sanoo Tomi Viro, Samsung Suomen mobiilituotteiden huoltopäällikkö.