Nordean palvelukatko: Verkkopankkiin ei pääse, tunnuslukusovellus sakkaa, viranomaispalvelut eivät toimi - näin ohitat

Petteri Pyyny
19. helmikuuta, 2021 13:34

Pankkikonserni Nordean verkkopalveluissa on tällä hetkellä laaja häiriö.
Palvelukatko alkoi jo aamupäivällä ja on edelleen päällä ainakin osalla asiakkaista. Ongelmat tuntuvat kiertyvän Nordean Tunnusluvut -sovelluksen ja -varmennuksen ympärille.
Käytännössä pankkipalveluihin ei tällä hetkellä pääse tavanomaiseen tapaan, mutta Nordea kehottaa kuluttajia kytkemään Tunnusluvus-sovelluksen offline-tilaan sovelluksen asetuksista. Tämän muutoksen myötä kirjautumisen pitäisi toimia.
Koska Tunnusluvut-sovelluksella varmennetaan Nordealla käytännössä kaikki tunnistautuminen, myöskään viranomaispalveluihin kuten Kelan palveluihin ei Nordean tunnuksilla tällä hetkellä pääse - ellei vaihda tunnuslukusovellusta offline-tilaan.

Tunnuslukusovellus toimii normaalisti offline-tilassa. Myös tunnuslukulaite toimii normaalisti.

-- Nordea Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) February 19, 2021

Lue myös nämä
Tägit
Suomi Nordea
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.