Manu Pitkänen
22. maaliskuuta, 2019 7:39
Apple on ladannut kovat odotukset ensi viikolla esiteltävään suoratoistopalveluun. Tämä on nähty jo tällä viikolla, kun Apple paljasti kolmena päivänä uusia laitteita: se haluaa selvästi median keskittävän kaiken huomion maanantaina esiteltäviin palveluihin.
Recode-verkkosivuston tietojen mukaan Apple ei ole kuitenkaan kehittämässä Netflixin kloonia, eikä siten pyri varsinaisesti kilpailemaan alan markkinajohtajan kanssa. Apple on sen sijaan tarjoamassa keskitetyn markkinapaikan, jonka kautta on mahdollista hankkia muiden suoratoistopalveluita.
Suoratoistomarkkinapaikan kiinnostavuutta Apple kuitenkin lisää tarjoamalla sen kautta omia TV-sarjoja tai elokuvia. Lisäksi Applen myyntivalttina on maailmalla käytössä olevat sen 1,4 miljardia laitetta.
Samassa tilaisuudessa Apple aikoo esitellä uudistetun Apple News -uutispalvelun sekä Goldman Sachsin kanssa yhdessä kehitetyn luottokortin.