Spotifyn kilpailijaksi tähtäävä Baboom julkaistiin – lupaa 90 prosenttia tuotoista musiikintekijöille

Sami Koivunen
18. elokuuta, 2015 15:57

Viime vuonna Kim Dotcomin musiikkipalveluna tunnettu Baboom julkaistiin virallisesti eilen.
Suosittujen streaming-musiikkipalvelujen, kuten Spotifyn ja Apple Musicin kilpailijaksi tähtäävä Baboom kertoi palvelunsa avaamisesta eilen Twitterissä ja Redditissä. Baboom.comin lisäksi palvelusta on ladattavissa mobiilisovellus Androidille ja iOS:lle.
Baboom pyrkii erottautumaan kilpailijoistaan käyttämällä nk. direct-to-fan -mallia, jossa palvelua käyttävien muusikintekijöiden luvataan saavan 90 prosenttia heidän musiikkinsa tuotoista. Uutisoimme viime vuonna Baboomin olevan myös ensimmäinen musiikkipalvelu, joka tukee häviöttömien FLAC-musiikkitiedostojen kuuntelua.
Kuuntelijoille palvelu tarjoaa sekä ilmaisen että maksullisen (6,62 euroa kuukaudessa) tilivaihtoehdon. Maksamalla kuukausimaksun käyttäjän ei tarvitse kuunnella mainoksia, kappalelistojen kokoa ei ole rajoitettu ja käyttäjä voi streamata musiikkia yhtäaikaisesti useammalla laitteella.


We know you've been waiting for it... The wait is over. #itIsTimeForBABOOM http://t.co/YrAzRiVznW

-- BABOOM (@baboom) August 17, 2015


Dotcom itse luopui palvelun omistusosuudestaan jo vuosi sitten. Baboom on ollut jo pitkään työn alla, sillä ensimmäisen kerran sitä esiteltiin jo vuonna 2011.

Lue myös nämä
Tägit
Spotify Kim Dotcom Baboom musiikkipalvelu Apple Music
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.