Nvidia julkaisi Witcher 3 Game Ready -ajurit

Panu Roivas
18. toukokuuta, 2015 12:05

The Witcher 3: Wild Hunt pääsee valloilleen ensi yönä, ja Nvidia on julkaissut peliä varten uudet Game Ready 352.86 -ajurit. Mukana on viimeisimmät optimoinnit sekä SLI-profiili.
Witcher 3 on Nvidian sponsoroima peli, ja siitä löytyy useita Nvidian kehittämiä grafiikkaominaisuuksia. Suurimpina eroina konsoliversioon verrattuna on Gameworks-efektit, joista käytössä on Hairworks ja HBAO+. Hairworks parantaa pelin päähahmo Geraltin hiusten ja parran laatua, kuten myös hevosten harjoja ja muiden valikoitujen eläimien karvapeitettä. HBAO+ on vuorostaan ns. ambient occlusion -efekti, joka pyrkii luonnollisempaan varjostukseen objektien ympärillä. Asetukset pitäisivät olla tarjolla myös Radeon-korteilla, mutta kehittäjät ovat jo ehtineet suositella kääntämään asetukset pois AMD:n korteilla jos suorituskyky on heikko.

Gameworksin lisäksi Witcher 3 käyttää PhysX-moottoria pelin fysiikan mallinnuksen, mutta käytössä on vain CPU PhysX, eli näytönohjainkiihdetytettyjä PhysX-efektejä ei pelistä löydy. PhysX-moottorilla on toteutettu esim. hahmojen vaatteiden luonnollinen animointi. Witcher 3:ssa on myös joitakin kohteita, jotka voi tuhota fysiikkamallinnuksen voimin.

Lue myös nämä
Tägit
NVIDIA GeForce Witcher 3 Nvidia Gameworks
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.