Panu Roivas
1. toukokuuta, 2015 7:04
Microsoftin Windows 10 tuo mukanaan päivityksen DirectX-rajapintaan, ja DX12 luvataan tuovan merkittäviä parannuksia pelikehittäjille. Esimerkkinä uuden rajapinnan tuomista mahdollisuuksista Microsoft esitteli BUILD-konferenssissa uutta Square Enixin kehittämää grafiikkademoa DX12-rajapinnalla.
Witch Chapter 0 [cry] on kehitetty yhteistyössä Square Enixin ja Nvidian kanssa, ja testidemoa pyöritettiin vaatimattomalla neljän Titan X -näytönohjaimen SLI-kokoonpanolla. Demossa oli parhaimmillaan käytössä 63 miljoonaa polygonia, mikä on 6-12 kertaa enemmän kuin aikaisemmissa DX11-demoissa. Tekstuurit olivat 8Kx8K tarkkuudella ja demossa esitellyn hahmon jokainen hius on yksittäinen polygoni, joka ajetaan yli 50 varjostimen lävitse nähdyn lopputuloksen saavuttamiseksi.