Microsoft esitteli DX12-grafiikkaa Square Enixin demolla

Panu Roivas
1. toukokuuta, 2015 7:04

Microsoftin Windows 10 tuo mukanaan päivityksen DirectX-rajapintaan, ja DX12 luvataan tuovan merkittäviä parannuksia pelikehittäjille. Esimerkkinä uuden rajapinnan tuomista mahdollisuuksista Microsoft esitteli BUILD-konferenssissa uutta Square Enixin kehittämää grafiikkademoa DX12-rajapinnalla.
Witch Chapter 0 [cry] on kehitetty yhteistyössä Square Enixin ja Nvidian kanssa, ja testidemoa pyöritettiin vaatimattomalla neljän Titan X -näytönohjaimen SLI-kokoonpanolla. Demossa oli parhaimmillaan käytössä 63 miljoonaa polygonia, mikä on 6-12 kertaa enemmän kuin aikaisemmissa DX11-demoissa. Tekstuurit olivat 8Kx8K tarkkuudella ja demossa esitellyn hahmon jokainen hius on yksittäinen polygoni, joka ajetaan yli 50 varjostimen lävitse nähdyn lopputuloksen saavuttamiseksi.

Lue myös nämä
Tägit
Microsoft NVIDIA Square Enix DirectX 12
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.