AMD muuttaa Mantle-rajapinnan kehityssuuntaa

Manu Pitkänen
3. maaliskuuta, 2015 13:41

AMD aloitti alhaisen kuormitustason grafiikkarajapintojen villityksen Mantlen avulla, mutta nyt yhtiö on päättänyt hakea rajapinnalleen uutta suuntaa.
DirectX 12 ja sen OpenGL-vastine "glNext" pystyvät tarjoamaan pitkälti samat asiat kuin Mantlekin, minkä takia AMD ei aio enää kehittää Mantlea eteenpäin nykyisessä muodossa. Grafiikkasuunnittelija suositteleekin Mantlen ensimmäisen version ominaisuuksista kiinnostuneita pelikehittäjiä suuntaamaan katseensa DirectX 12:een ja glNextiin.
AMD:n blogissa julkaistun kirjoituksen mukaan Mantlesta on tarkoitus luoda avoimempi ja merkitykseltään paljon laajempi "innovointialusta". Mitä tämä sitten käytännössä oikein tarkoittaa? Yksityiskohtia ei vielä tiedetä, mutta lisää infoa pitäisi olla tulossa myöhemmin tällä viikolla.

Lue myös nämä
Tägit
AMD DirectX OpenGL AMD Mantle DirectX 12 Khronos
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.