Apple kulutti yli 100 miljoonaa dollaria U2:n ilmaisen albumin markkinointiin

Sami Koivunen
14. syyskuuta, 2014 10:00

Applen toimitusjohtaja Tim Cook ja U2:n keulahahmo Bono esittelivät yhtyeen uuden Songs of Innocence -albumin tällä viikolla ilmaisena 500 miljoonalle iTunes-käyttäjälle.
Musiikkijulkaisu Billboard raportoi Applen sijoittaneen albumin markkinointiin vähintään 100 miljoonaa dollaria, jonka lisäksi U2:lle maksettiin erikseen julkaisematon määrä korvauksia. Applella on markkinointiin kuitenkin varaa, sillä mm. Forbes raportoi Applen kassavarannoksi hurjat 160 miljardia dollaria.
Albumi esiteltiin samassa tilaisuudessa yhdessä Applen iPhone 6 -älypuhelimen ja Apple Watchin kanssa. Songs of Innocence on kuunneltavissa ilmaisena iTunesissa ja iOS-laitteiden Musiikki-sovelluksessa. Kuuntelumahdollisuus on voimassa lokakuun 13. päivään saakka.

Lue myös nämä
Tägit
iTunes Apple iOS U2 Songs of Innocence
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.