Valtteri Ahonen
2. toukokuuta, 2014 11:42
Strategy Analyticsin lukujen mukaan Windows-tabletit eivät ole saaneet haltuunsa merkittävää markkinaosuutta. Sen sijaan Android- ja iOS-laitteet jatkavat dominointiaan, kirjoittaa Microsoft News.
Tablettikoneiden kokonaismyynti kohosi 57,6 miljoonaan laitteeseen vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Nousua vuoden takaisesta on 19 prosenttia.
Applen myynti on hiukan laskenut, mutta sitä selittävät muun muassa yhtiön uusien laitteiden julkaisuajankohdat. Android jatkaa sen sijaan vakaata kasvua ja järjestelmä otti haltuunsa nyt kaksi kolmannesta koko markkinasta. Applen seuraavan sukupolven julkistukset tulevat taas todennäköisesti hieman kallistamaan tilannetta toiseen suuntaan, etenkin high-end-tablettien osalta.
Windows-tablettien myynti on kasvanut myös hiukan, mutta myynnin kasvu ei ole riittänyt kuin markkinaosuuden pitämiseen noin kuudessa prosentissa.