Juha Tuppi
15. marraskuuta, 2013 10:42
Fox ilmoitti eilen ryhtyvänsä upottamaan suosituimpien ohjelmiensa TV-klippejä twiitteihin. Uudistus liittyy Twitterin Amplify-ohjelmaan, joka tarjoaa mainostajille mahdollisuuden näyttää videoklippejä Twitterin kautta.
Tiedotteessaan Fox toteaa uudistuksen olevan ensimmäinen laatuaan käsikirjoitetulle viihteelle. Fox listaa mainostamiinsa ohjelmiin muun muassa Gleen, New Girlin, Bonesin ja Masterchefin. Aikaisemmin Twitterin Amplify-palvelua on käytetty lähinnä urheilun ja uutisten mainostamiseen. Amplifyä hyödyntävät tällä hetkellä muiden muassa CBS, BCC ja NFL.
Asiasta raportoinut Cnet arvelee Foxin kumppanuuden American Expressin kanssa olevan Twitterille tärkeä mainostajiin sitoutumisen kannalta. Twitter listautui pörssiin aikaisemmin tässä kuussa, ja vaikka sen listautumisanti oli menestyksekäs, se tulee tarvitsemaan mainostajia parantaakseen tuottavuuttaan.